Volkswagen Polo V - co się psuje?

  • NA RYNKU: 2009-17,
  • SILNIKI BENZYNOWE: 1.0-2.0,
  • TURBODIESLE: 1.2-1.6 60-220 KM,
  • CENY: OD 17 000 zł

Teoretycznie ten samochód wygląda na doskonałe auto – jest zgrabny na zewnątrz, a pod względem wygody i jazdy oferuje niemal poziom Golfa, tyle że za znacznie mniejsze pieniądze. Tak jest na rynku aut używanych, ale jako nowy samochód Polo V nie było w Polsce zbyt popularne, niełatwo więc znaleźć egzemplarze z polskich salonów od prywatnych właścicieli. Ten model u dilerów VW był niewiele tańszy od Golfa, a do tego miał gorsze wyposażenie – po dopłacie za opcje cena rosła do poziomu większego „brata”, w efekcie klienci wyjeżdżali z salonu Golfem. To komplikuje sytuację w ogłoszeniach, gdyż pełno jest w nich uzdatnionego do jazdy złomu importowanego z zagranicy, o bujnej przeszłości warsztatowej oraz kolizyjnej, naprawianego najniższym możliwym kosztem.

Niestety, producent tak sknocił ten model pod względem palety silnikowej, że nawet bez wyzwań rynku pojazdów używanych pewny zakup stał się skomplikowany. Symbol-klucz to EA111, czyli rodzina silników z wadami konstrukcyjnymi, w wyniku których rozciągał się łańcuch rozrządu, pękały tłoki, w cylindrach zbierał się nagar... Potencjalnych usterek jest naprawdę mnóstwo i nawet bogata oferta zamienników nie rozwiązuje problemu ani nie eliminuje ryzyka.