Silniki serii Prince to prawdziwe "zakażenie" – do któregokolwiek auta by trafiły, zawsze przynoszą mnóstwo problemów i kosztowne naprawy. Peugeot 508 – to lubiane i dobrze zabezpieczone przed korozją auto francuskie – nie uchroniło jednak się od tej "pandemii". Zatem porada numer jeden — jeśli tylko możecie, unikajcie Peugeota 508 z benzynowym silnikiem 1.6.

Peugeot 508 RXH Foto: Krzysztof Słomski / Auto Świat
Peugeot 508 RXH

Dlaczego? Oto konkrety. Jeśli traficie na odmianę bez turbo, to spodziewajcie się problemów z głowicą, której materiał bardzo kiepsko znosi próbę czasu. Zużycie oleju nie będzie niskie, ale też nie tak wysokie, jak w również nieudanej odmianie z turbo. Tam poza tym, że w bagażniku trzeba stale wozić butelkę (a najlepiej dwie) z olejem na dolewki, może być konieczna inwestycja w rozrząd, turbo, sterownik silnika. A to nie są tanie rzeczy.