25 najpopularniejszych producentów samochodów i pięć kategorii:bierzemy pod lupę typowe usterki, prześwietlamy rodzaj i liczbę akcji przywoławczych, analizujemy raporty awaryjności przygotowane przez TÜV (od połowy 2011 do połowy 2012 r. niemiecki instytut wykonał 7,3 miliona przeglądów rejestracyjnych), a całość uzupełniamy o wyniki testów na dystansie 100 tys. km (przeprowadzamy je wspólnie z kolegami z „Auto Bilda”).

Cóż, liczby mówią same za siebie – oto najpełniejsza analiza rynku aut używanych. Najwięcej uwagi poświęciliśmy samochodom z przedziału wiekowego od trzech do siedmiu lat (w ich wypadku znaczenie mają też warunki gwarancyjne), ale nie zapominamy – choć czasem byśmy chcieli – o poważnych grzeszkach z przeszłości. Wymaga tego specyfika polskiego rynku wtórnego, na którym wciąż dużą część stanowią pojazdy w wieku powyżej 10 lat.