Toyota w minionym 2010 roku sprzedała na całym świecie 8,4 mln pojazdów – rok wcześniej japoński producent znalazł klientów na 7,8 mln aut. Koncern, do którego należy również marka Daihatsu oraz producent samochodów użytkowych Hino, gorzej radził sobie w Europie Zachodniej, poprawił jednak wyniki sprzedażowe na innych rynkach, zwłaszcza w Azji.

GM tylko nieznacznie za Toyotą

Rok 2010 amerykański koncern General Motors zamknął wynikiem 8,2 mln sprzedanych aut – w 2009 roku było to 7,5 mln. GM największy wzrost sprzedaży zanotował na rynku chińskim.

Ubiegłoroczny wynik koncernu VW to 7,1 mln sprzedanych pojazdów. Oznacza to spory wzrost w stosunku do roku 2009, kiedy na całym świecie Niemcom udało się sprzedać 6,3 mln aut. Volkswagen, podobnie jak GM, największy wzrost sprzedaży osiągnął na rynku chińskim. Niemiecki koncern do 2018 roku chce być największym producentem samochodów na świecie. Władze w Wolfsburgu mówią o sprzedaży 10 mln aut rocznie.

Na miejscu czwartym w 2010 roku, z wynikiem 6,7 mln sztuk, uplasowała się grupa Renault-Nissan. Francusko-japoński koncern rok wcześniej sprzedał 6,1 mln samochodów. Miejsce piąte zajęli Koreańczycy. Sprzedaż aut Hyundai-Kia wzrosła z 4,6 mln sztuk w 2009 roku, do 5,7 mln w roku 2010.