Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Który napęd będzie najtańszy w eksploatacji? Mazda 3 kontra Mercedes klasy A, Peugeot 308, Toyota Corolla i Volkswagen ID.3
Testy nowych samochodów

Który napęd będzie najtańszy w eksploatacji? Mazda 3 kontra Mercedes klasy A, Peugeot 308, Toyota Corolla i Volkswagen ID.3

Chętniej kupujemy elektryki niż hybrydy. Przynajmniej w jednej firmie
Aktualności

Chętniej kupujemy elektryki niż hybrydy. Przynajmniej w jednej firmie

Baterie - czy rzeczywiście są słabym punktem aut elektrycznych?
Wiadomości

Baterie - czy rzeczywiście są słabym punktem aut elektrycznych?

Jeden z użytkowników Volkswagena ID.3 po roku użytkowania auta w amatorski sposób sprawdził użytkową pojemność akumulatorów swojego auta. Wynik 7,5 proc. utraty nominalnej pojemności okazał się nawet nieco bardziej optymistyczny, niż profesjonalne badanie przeprowadzone przez producenta. Czy jednak należy obawiać się aut elektrycznych?

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Volkswagen wstrzymuje produkcję aut elektrycznych. Powodem brak półprzewodników
Aktualności

Volkswagen wstrzymuje produkcję aut elektrycznych. Powodem brak półprzewodników

Ostatnio producenci zatrzymywali produkcję samochodów z silnikami spalinowymi, a auta elektryczne schodziły z taśm zwykle bez większych opóźnień. Teraz Volkswagen informuje o wstrzymaniu wytwarzania w zakładach w Zwickau i w Dreźnie priorytetowych dla koncernu modeli ID.3 oraz ID.4. Ograniczenia produkcji mają też dotknąć modele Audi Q4 e-tron i Cupra Born.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Volkswagen ID.3 Pro S Tour 77 kWh – czy da się nim przejechać obiecywane 555 km na ładowaniu?
Testy

Volkswagen ID.3 Pro S Tour 77 kWh – czy da się nim przejechać obiecywane 555 km na ładowaniu?

Volkswagen ID.3 Pro S Tour osiągnął największy zasięg w historii naszych pomiarów elektryków. Obietnicy producenta co prawda nie spełnił, ale „Tour” w jego nazwie jest uzasadnione.

Auta elektryczne z największym zasięgiem - TOP20
Wiadomości

Auta elektryczne z największym zasięgiem - TOP20

Auta z napędem elektrycznym stają się coraz bardziej funkcjonalne, a dzięki nowym rozwiązaniom technicznym i wydajniejszym bateriom zapewniają prawdziwą swobodę jazdy. Oferta rynkowa elektryków stale się powiększa, zobaczcie zatem, które z dostępnych w Polsce modeli dysponują już zasięgiem ponad 400 km na jednym ładowaniu.

Auta bez ściemy - Volkswagen ID.3 kontra Hyundai Ioniq 5
Testy i prezentacje

Auta bez ściemy - Volkswagen ID.3 kontra Hyundai Ioniq 5

Auta elektryczne czy to się komuś podoba, czy nie - w najbliższych latach będą wyznaczać kierunki w motoryzacji. Na szczęście, każdy z producentów podąża swoją ścieżką. Postanowiliśmy zatem porównać Volkswagena ID.3 z debiutującym na naszym rynku Hyundaiem Ioniqiem 5. Teoretycznie oba modele są kompaktowe, ale pomysł na kompaktowe auto elektryczne był zupełnie inny. Oto Volkswagen ID.3, który jak to Volkswagen za bardzo z tłumu się nie wyróżnia i Hyundai Ioniq 5 za którym ogląda się każdy na ulicy. Czy któryś z tych modeli jest godny polecenia?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Przyszłość należy do aut elektrycznych - rozmowa z Łukaszem Zadwornym, dyrektorem marki Volkswagen w Polsce
Aktualności

Przyszłość należy do aut elektrycznych - rozmowa z Łukaszem Zadwornym, dyrektorem marki Volkswagen w Polsce

Chcę, by Volkswagen został liderem elektromobilności w Polsce. To jedno z najważniejszych zadań, jakie stawia sobie Łukasz Zadworny. Przyszłość należy do samochodów elektrycznych – twierdzi. Ich ceny są jeszcze wysokie, ale sytuacja w Polsce szybko się zmienia, spadną też koszty ich eksploatacji. Oto trzeci wywiad z naszego nowego cyklu: "Kto rządzi motoryzacją w Polsce".

Ponad 200-konny silnik elektryczny mieści się w torbie sportowej
Aktualności

Ponad 200-konny silnik elektryczny mieści się w torbie sportowej

Volkswagen twierdzi, że jego ID.3 ma zelektryfikować Europę. Warto zatem przyjrzeć się tej epokowej - według producenta - konstrukcji, a szczególnie jego silnikowi elektrycznemu, który zapewne w zbliżonej formie trafi do innych aut z linii ID. Co ciekawe, elektryczna jednostka napędowa mimo dużej mocy jest tak mała, że mieści się w sportowej torbie

Volkswagen ID.3 - jeśli tak ma wyglądać przyszłość motoryzacji, to jestem na tak
Testy i prezentacje

Volkswagen ID.3 - jeśli tak ma wyglądać przyszłość motoryzacji, to jestem na tak

Samochody elektryczne mają wiele zalet. Dlatego ktoś kto pojeździ dłużej autem z napędem elektrycznym nie chce przesiadać się do modelu z silnikiem spalinowym. Volkswagen ID.3 był moim drugim autem elektrycznym, którym miałem przyjemność pojeździć nieco dłużej. Pierwszym było Renault Zoe, które zarówno jak jak i koledzy z redakcji wspominają bardzo miło. Nie zdziwiło więc mnie to, że również jazda pierwszym elektrycznym Volkswagenem też podobała się wszystkim testującym ten model. Oto nasze podsumowanie testu długodystansowego Volkswagena ID.3.

Volkswagen ID.X – pomysł na elektrycznego hot-hatcha
Premiery

Volkswagen ID.X – pomysł na elektrycznego hot-hatcha

Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena, na swoim prywatnym profilu na platformie Linkedin pochwalił się najnowszym konceptem przygotowanym przez inżynierów marki, który może być zapowiedzią topowej, sportowej wersji elektrycznego kompaktu. Model studyjny nazwany ID.X ma stały napęd na obydwie osie i dysponuje mocą 333 KM!

Od 1400 do nawet 8105 zł/mies., czyli auta elektryczne w abonamencie
Aktualności

Od 1400 do nawet 8105 zł/mies., czyli auta elektryczne w abonamencie

Samochód elektryczny to wciąż kosztowny wydatek w Polsce. Według szacunków analityków kosztuje on nawet o 80 proc. więcej od podobnej odmiany auta z silnikiem spalinowym. Różnice będą się jednak zmniejszać, eksperci prognozują nie tylko spadek cen, ale i większą dostępność, również dzięki wynajmowi. Otwartą kwestią pozostaje tylko, ile zapłacimy za comiesięczną ratę.

Volkswagen ID.3 będzie elektrykiem dla Kowalskiego? To "spóźnialski", który liczy na dobre wejście
Testy nowych samochodów

Volkswagen ID.3 będzie elektrykiem dla Kowalskiego? To "spóźnialski", który liczy na dobre wejście

Przyszłość nadeszła. O samochodach elektrycznych nie mówimy już jak o ciekawostce, tylko jak o realnej alternatywie dla tradycyjnych pojazdów. Wielu z posiadaczy aut spalinowych jeździ właśnie ostatnimi samochodami tego typu i za chwilę również przesiądzie się do tego, co nieuniknione, czyli do elektryka. Nowy Volkswagen ID.3, którego bryła nieprzypadkowo przypomina doskonale znanego wszystkim popularnego Golfa, potwierdza, że zjawisko elektryfikacji pojazdów - na naszych oczach - staje się masowe.

Volkswagen ID.3, czyli samochód elektryczny na co dzień. Czy to ma sens?
Testy nowych samochodów

Volkswagen ID.3, czyli samochód elektryczny na co dzień. Czy to ma sens?

Na liczniku elektrycznego Volkswagena ID.3 przybywa kilometrów. Wbrew pozorom nasz egzemplarz nie spędza godzin na parkingu, a służy nie tylko do codziennych miejskich jazd, ale także dłuższych podróży międzymiastowych. Samochód można łatwo polubić, ale nie wszystko przypadło nam do gustu.

Volkswagen ID.3 – spełnienie nadziei?
Testy nowych samochodów

Volkswagen ID.3 – spełnienie nadziei?

Wyhajpowany, wyczekany i opóźniony Volkswagen ID.3 wreszcie jest. A jaki jest? Zachwycający i rozczarowujący zarazem. Liczyłem na idealnego elektryka, a z sinusoidy wrażeń wyszła mi... średnia jednak poniżej oczekiwań.

Czy ładowanie auta elektrycznego to strata czasu?
Testy i prezentacje

Czy ładowanie auta elektrycznego to strata czasu?

O samochodach elektrycznych krąży wiele podwórkowych mądrości. Ale ile w nich prawdy? Sprawdziłem ile w normalnych warunkach drogowych prądu zużywa Volkswagen iD.3 i ile czasu potrzeba aby uzupełnić prąd w akumulatorach. Jak myślicie, czy wróciłem do domu tego samego dnia?

Volkswagen ID.3 - nie wszystko cieszy. Oto, co nas irytuje
Testy nowych samochodów

Volkswagen ID.3 - nie wszystko cieszy. Oto, co nas irytuje

Trudno nie polubić elektrycznego Volkswagena ID.3, szczególnie gdy w pobliżu jest szybka ładowarka i nie musimy pokonywać długich dystansów w możliwie jak najkrótszym czasie. Samochód można docenić za wiele praktycznych i pomysłowych rozwiązań. Nie znaczy to jednak, że nie mamy mu nic do zarzucenia.

Auta bez ściemy - Jeep Compass PHEV kontra Volkswagen ID.3
Auta bez ściemy

Auta bez ściemy - Jeep Compass PHEV kontra Volkswagen ID.3

Hybryda plug-in czy auto w 100 procentach elektryczne? Na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Jednym kierowcom wystarczy to co oferuje auto elektryczne, takie jak Volkswagen ID.3 a inni będą poszukiwali opcji dzięki której połączą zalety auta elektrycznego z walorami samochodu z silnikiem spalinowym. Wbrew pozorom Volkswagena ID.3 i Jeepa Compassa PHEV wiele łączy, nieco też dzieli. Ciekawi do jakich wniosków doszliśmy?

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Plany Volkswagena do 2030 r. – produkcja tanich „elektryków” dla ludu
Aktualności

Plany Volkswagena do 2030 r. – produkcja tanich „elektryków” dla ludu

Volkswagen skupia się na elektryfikacji swojej oferty. Innego wyjścia nie ma, ale głównym celem ma być radykalne obniżenie ceny – do końca dekady aż o 50 proc. – a także włączenie aut elektrycznych do sieci energetycznych.

ID.3 - pierwszy taki Volkswagen. Ale nie mój pierwszy raz z autem elektrycznym
Testy i prezentacje

ID.3 - pierwszy taki Volkswagen. Ale nie mój pierwszy raz z autem elektrycznym

ID.3 na pierwszy rzut oka wygląda jak tradycyjny kompaktowy hatchback. Jednak oznaczenie modelu sugeruje jego wyjątkowość. Volkswagen ID.3 to pierwszy seryjny samochód tej niemieckiej marki, który od podstaw powstał jako pojazd elektryczny i wyłącznie w tej postaci jest oferowany. Ale wiecie co? Mi nie nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie - właśnie za to lubię Volkswagena ID.3. Bo jak można nie lubić jazdy autem elektrycznym? Zwłaszcza, że po kilku miesiącach od debiutu w salonach, w końcu mam auto po dużej aktualizacji oprogramowania. Już wszystko w nim działa, no może nie zawsze tak jakbym tego oczekiwał, ale widać postęp. Dlatego też czekam na kolejne aktualizacje. Ciekawi jak jeździ Volkswagen ID.3?

Samochód Roku 2021 - triumf po raz drugi
Aktualności

Samochód Roku 2021 - triumf po raz drugi

Tytułem Europejskiego Samochodu Roku znów uhonorowano Toyotę Yaris. Ceremonia wręczenia nagrody stała się dobrą okazją do przypomnienia ponownie odwołanego salonu samochodowego w Genewie, na którym od lat ogłaszano corocznego zwycięzcę.

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza
Aktualności

Green NCAP przetestował hybrydy plug-in. Nie we wszystkich autach to się sprawdza

Green NCAP, czyli niezależna organizacja oceniająca ekologiczność pojazdów, ogłosiła wyniki testów kolejnych aut - po raz pierwszy również hybryd typu plug-in (PHEV). Rezultaty trzech z nich pokazują, że nie wszystkie PHEV-y oferują takie same korzyści dla środowiska. Z kolei pojazd napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi potwierdził potencjał tej technologii. Na liście testowanych aut znalazł się także w pełni elektryczny model oraz 19 samochodów spalinowych, z których dwa wyróżniają się na tle pozostałych.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.