Auto Świat Wiadomości Aktualności Od 1400 do nawet 8105 zł/mies., czyli auta elektryczne w abonamencie

Od 1400 do nawet 8105 zł/mies., czyli auta elektryczne w abonamencie

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Samochód elektryczny to wciąż kosztowny wydatek w Polsce. Według szacunków analityków kosztuje on nawet o 80 proc. więcej od podobnej odmiany auta z silnikiem spalinowym. Różnice będą się jednak zmniejszać, eksperci prognozują nie tylko spadek cen, ale i większą dostępność, również dzięki wynajmowi. Otwartą kwestią pozostaje tylko, ile zapłacimy za comiesięczną ratę.

Porsche Taycan 4SŻródło: Auto Świat / Igor Kohutnicki
  • Nietrudno zgadnąć, że najbardziej przystępne okazały się najtańsze auta, wśród których bryluje nie tylko Dacia, ale także modele francuskie, czyli Peugeot e-208 i Renault Zoe
  • Najdroższe auta w rankingu to propozycje marek z segmentu premium - Porsche, Mercedes i Audi
  • Najwyższa miesięczna rata za auto elektryczne wynosi ponad 8,1 tys. zł netto za Porsche Taycana, z kolei na najtańszą Dacię Spring wystarczy 1,4 tys. zł miesięcznie

Po co kupować nowy samochód, skoro można go wynająć? Eksperci Carsmile przekonują, że rynek finansowy wreszcie opanował problematykę wyceny przyszłej wartości samochodów elektrycznych. A skoro można ją oszacować, to nietrudno obliczyć stosowną miesięczną ratę abonamentu za nowy pojazd.

Wynajem aut elektrycznych - ogromne różnice w cenie

Współczesne samochody elektryczne są wciąż drogie dla przeciętnego Kowalskiego. Autorzy raportu o finansowaniu modeli elektrycznych wyliczyli, że "katalogowa cena zakupu nowego samochodu elektrycznego jest wyższa o ok. 70-80 proc. od modelu o podobnym wyposażeniu, oferowanego z silnikiem spalinowym w ramach poszczególnych marek". Oczywiście, nie zabrakło zastrzeżenia o uśrednieniu, gdyż zależnie od producenta auta różnica w cenie waha się od ok. 40 do 100 proc.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Michał Knitter, wiceprezes Carsmile, wyjaśnia: "Spodziewam się, że stopniowo te ceny będą się zrównywać, bo producenci będą zachęcać nabywców do wyboru elektryków. W efekcie auta elektryczne będą stawały się coraz bardziej dostępne, a w kolejnym kroku - masowe. Ten trend już się zaczął".

Porsche za ponad 8 tys. zł netto miesięcznie

Przeczytaj też:

A jak obecnie wygląda dostępność samochodów elektrycznych? Oferta poszerza się z miesiąca na miesiąc, a kalendarz premier prezentuje się równie obiecująco. Jest zatem w czym wybierać, co potwierdza także pierwszy ranking aut elektrycznych dostępnych w ramach długoterminowego wynajmu. W zestawieniu uwzględniono aż 26 pojazdów dostępnych z pełnym pakietem opcji (opony, serwis i ubezpieczenie w cenie raty) oraz bazową odmianą wyposażenia. We wszystkich wskazano ceny netto przyjmując, że większość klientów wybiera auto na tzw. firmę.

W rankingu nie zabrakło także najtańszego modelu na prąd, czyli Dacii Spring. W jej przypadku przyjęto szacunkowe wyliczenia, gdyż sprzedaż auta nie rozpoczęła się w chwili przygotowywania raportu. Wciąż można jedynie składać rezerwacje na to auto.

Ranking aut elektrycznych - koszty najmu długoterminowego
Ranking aut elektrycznych - koszty najmu długoterminowegoCarsmile / carsmile

Nietrudno zgadnąć, że najbardziej przystępne okazały się najtańsze auta, wśród których poza Dacią brylują także modele francuskie, czyli Peugeot i Renault. Na drugim końcu zestawienia znalazło się zaś Porsche Taycan, na które trzeba przygotować nawet 8,1 tys. zł netto.

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków