Auto Świat Wiadomości Aktualności Nie będzie już Volkswagena Golfa? Może nie mieć następcy przez elektromobilność

Nie będzie już Volkswagena Golfa? Może nie mieć następcy przez elektromobilność

Volkswagen ciągle nie podjął decyzji, czy Golf będzie mieć następcę. Czy słynny kompakt podzieli los Passata sedana i Tourana, które nie doczekają się już kolejnych generacji?

Volkswagen Golf miał na razie osiem generacji. Czy na ósmej skończy się jego historia?
Volkswagen Golf miał na razie osiem generacji. Czy na ósmej skończy się jego historia?Volkswagen

Volkswagen ma w ciągu najbliższych 12 miesięcy podjąć decyzję, czy ogóle konstruować kolejną, dziewiątą generację Volkswagena Golfa, informuje ”Welt”. Skąd takie wątpliwości? Przecież VW Golf to od wielu, wielu lat najlepiej sprzedający się nowy samochód w Europie?

Przyczyną jest elektromobilność, a dokładniej prowadzące do niej coraz ostrzejsze normy emisji dwutlenku węgla dla nowych aut w Unii Europejskiej. Sprawiają one, że koszty konstrukcyjne samochodów spalinowych rosną, co musi się odbić na cenach w salonach sprzedaży. Nie wiadomo, czy klienci je zaakceptują.

Volkswagen Golf: czy zniknie w 2026 r.?

Obecna generacja VW Golfa debiutowała pod koniec 2019 r., co oznacza, że w 2023 r. czeka ją lifting, a dziewiąta pojawi się najwcześniej w 2026 r. Nie wiadomo jeszcze jakie normy emisji dwutlenku węgla dla nowych samochodów będą obowiązywać w UE w 2030 r. Na razie planuje się ich redukcję aż o minimum 55 proc. w porównaniu z i tak wyśrubowanymi limitami z 2021 r.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Gdyby ta propozycja weszła w życie, sprzedaż Golfa napędzanego wyłącznie silnikiem spalinowym w większej liczbie sztuk mogłaby narazić VW na przekroczenie norm i wysokie kary. Nie wiadomo więc, czy w ogóle się opłaca konstruować kolejną generację tego modelu, zakładając, że większość wersji będzie musiała mieć napęd hybrydowy, a co za tym idzie wyższe ceny.

Z drugiej strony to, że decyzji o jego projektowaniu wciąż nie podjęto, o niczym nie świadczy. Nawet jeśli Golf IX dostanie tzw. zielone światło w 2023 r., to i tak może się pojawić na rynku pod koniec 2026 r., ponieważ tak krótko potrafić dziś trwać skonstruowanie i wprowadzenie do produkcji nowego modelu.

Te Volkswageny nie mają następców

Tymczasem już teraz w gamie Volkswagena zachodzą rewolucje. W ostatnich czasach następców nie miały takie słynne modele jak:

  • Golf Cabriolet (produkcję zakończono w 2016 r.);
  • Phaeton (do 2016 r.);
  • Scirocco (do 2017 r.);
  • Beetle (do 2019 r.);
  • Sportsvan (następca Golfa Plus; do 2020 r.);
  • Passat Limousine (sedan; do 2021 r.).

Z naszych informacji wynika, że 4-drzwiowy Passat pozostanie bez następcy (co wynika z ogólnego spadku zainteresowania sedanami w UE), a spodziewana w 2023 r. dziewiąta generacja tego modelu będzie w Europie dostępna wyłącznie w wersji kombi. Następcy nie będzie mieć również legenda minivanów, czyli Volkswagen Touran.

Autor Krzysztof Wojciechowicz
Krzysztof Wojciechowicz
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków