Logo
TestyTesty nowych samochodówKtóry napęd będzie najtańszy w eksploatacji? Mazda 3 kontra Mercedes klasy A, Peugeot 308, Toyota Corolla i Volkswagen ID.3

Który napęd będzie najtańszy w eksploatacji? Mazda 3 kontra Mercedes klasy A, Peugeot 308, Toyota Corolla i Volkswagen ID.3

Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
  • Mimo postępu w elektryfikacji samochodów, naturalną opcją na długie trasy nadal pozostaje mocny i superoszczędny diesel
  • Mazda z miękką hybrydą okazała się prawie tak samo oszczędna jak pełna hybryda Toyoty
  • Elektryczny Volkswagen oferuje najniższe koszty jazdy, ale tylko wtedy, kiedy mamy dostęp do taniego prądu
  • Ceny mieszczą się w przedziale od 110 do 188 tys. zł. To duże pole manewru, ale też kwoty, które każą solidnie przemyśleć zakup. Z naszym porównaniem będziecie uzbrojeni w wiedzę, która ułatwi ten wybór
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Ceny energii i paliwa, mówiąc delikatnie, nie są ostatnio zbyt przystępne. Ci, którzy są przyzwyczajeni do podróżowania samochodem i noszą się z zakupem nowego pojazdu, mają na szczęście duży wybór w rodzajach napędu, przynajmniej w klasie kompaktowej, której dzisiaj się przyjrzymy. Mimo pędzącej machiny elektryfikacyjnej, wspieranej przez lobby OZE, galopujące ceny certyfikatów ETS i obawę Brukseli przed globalnym ociepleniem, zdziwi się ten, kto sądzi, że auto elektryczne nie ma dziś alternatywy.

Udostępnij:
Autor Michał Krasnodębski
Michał Krasnodębski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium