Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mazda 3 i Mazda CX-30 – lepsze, bo zelektryfikowane

Mazda 3 i Mazda CX-30 – lepsze, bo zelektryfikowane

Mazda 3 i Mazda CX-30 doczekały się w tym roku nowości w gamie silnikowej. Topowa jednostka stała się 24-woltową miękką hybrydą, która generuje 186 KM oraz 240 Nm. Mieliśmy okazję jeździć obydwoma samochodami i przekonaliśmy się, jak wprowadzone modyfikacje poprawiły przyjemność podróżowania nimi.

Mazda 3 i Mazda CX-30 – lepsze, bo zelektryfikowane
Zobacz galerię (20)
Mazda
Mazda 3 i Mazda CX-30 – lepsze, bo zelektryfikowane
  • Mazda 3 i Mazda CX-30 w topowej wersji silnikowej mają teraz 24-woltową, miękką hybrydę, która generuje 186 KM oraz 240 Nm
  • Oba samochody wyposażone w zmodyfikowany silnik mogą mieć manualną lub automatyczną skrzynię biegów, a napęd przekazywany jest na przód lub na wszystkie koła
  • Mazda 3 e-Skyactiv X 2.0 kosztuje minimum 109 900 zł, natomiast Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 to wydatek od 118 900 zł

Mazda 3 to klasyczny kompakt, występujący w wersji hatchback oraz sedan, a Mazda CX-30 jest kompaktowym SUV-em. To różni te oba modele, a co mają ze sobą wspólnego? Okazuje się, że bardzo wiele.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:MazdaMazda 3Mazda CX-30