Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244

Volvo 244 to jeden z najpopularniejszych i najbezpieczniejszych ówcześnie aut na świecie. Pojazd pojawił się w 1974 roku jako następca dla modelu 140, z którym zresztą był technicznie powiązany. 244 należy do rodziny serii 200, gdzie liczba dziesiątek w nazwie oznaczała ilość cylindrów, a liczba jedności oznaczała ilość drzwi. Tak więc 242 była 2-drzwiowym sedanem, 245 5-drzwiowym kombi, a 244 – 4-drzwiowym sedanem.

Już w 1976 roku auto zostało uznane za wzór bezpieczeństwa dla importowanych aut osobowych. Jego solidność została doceniona nawet 15 lat później przez Insurance Institute for Highway Safety. W 1977 roku przeprowadzono pierwszy facelifting – zmianie uległ pas przedni, a główną zmianą było zastąpienie okrągłych reflektorów prostokątnymi. Oprócz tego delikatnej modyfikacji uległy tylne światła. 3 lata później poprawce uległ znów pas przedni, zderzaki oraz tylne światła.

Wśród silników benzynowych dostępne były jednostki o pojemności 1.9 (który na potrzeby niektórych rynków został zmniejszony do 1,7 litra), 2, 2.1, 2.3 oraz 2.7 V6 (mimo iż seria 260 była bardziej luksusowa i wyposażona w 6-cylindrowe silniki) i mocy kolejno 90, 80/97, 97/100/107/123 oraz 155 (2.1 Turbo), 112/136/140 KM. W 1979 roku, jako pierwszy samochód osobowy na świecie, Volvo wypuściło 2,4-litrowego diesla R6, którego zakupili od Volkswagena. Ci jednak wypuścili go dopiero w 1982 roku w dostawczym LT. Jednostka rozwijała 82 KM, a w późniejszych latach moc obniżona została wskutek modyfikacji do 79 KM.

Co ciekawe, Volvo aby ominąć wysokie opłaty za określone objętości skokowe jednostek, postanowiło zmodyfikować silnik poprzez odjęcie 1 cylindra i tym samym zmniejszenie pojemności do 2 litrów i mocy do 69 KM. W zależności od wersji, do wyboru był 3- lub 4-biegowy „automat” oraz 4-biegowa skrzynia manualna z nadbiegiem i 5-stopniowa ręczna skrzynia. Moc kierowana była na tylną oś.

W 1983 roku, celem uproszczenia nomenklatury Volvo zrezygnowało z wyszczególniania swoich modeli pod względem wersji nadwoziowej i wszystkie modele, tj. 242, 244 i 245 otrzymały jedną nazwę – 240.

Volvo 244 - generacje

Volvo 244 (1974&nbsp-&nbsp1982)

Volvo 244 (1974 - 1982)

Volvo 244 - powiązane artykuły

Moc podobna, technika różna – Civic, Leon czy Golf? Premium

Sonda Lambda - czy znasz jej historię?

Młody inżynier Stephen Wallman otrzymał od Volvo bardzo trudne zadanie: jak najefektywniej oczyścić spaliny benzynowego silnika. Jego sonda lambda była początkiem myślenia o ochronie środowiska.

Materiały Premium

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

    Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

  • Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

    Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

  • 20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

    Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

  • Ford F-150 to ulubiony pojazd Amerykanów

    Ford F-150 powstał według zasady "Think big!" Pięciolitrowa pojemność skokowa, 401 KM mocy i 6,19 m długości – nasz samochód z 2017 r. robi ogromne wrażenie, chociaż w ramach serii F jest raczej „baby-pick-upem”.

  • Toyota Corolla - najpopularniejsze auto wszech czasów

    Bez fajerwerków i hałasu, za to niezmiennie na stałym kursie do sukcesu. Jak to możliwe, od dekad pokazuje Toyota Corolla. Od debiutu pierwszej Corolli w 1966 r. Japończykom udało się na całym świecie sprzedać w 12 generacjach, wraz z różnymi pokrewnymi modelami, imponującą liczbę bliską 50 mln egzemplarzy, swojego bestsellera.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech