Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Volvo 760

Volvo 760

Volvo 760

Volvo 760 to jeden z najpopularniejszych modelu skandynawskiej marki -  tzw. „cegła” lub „pług”. Auto pojawiło się w 1982 roku jako następca modelu 264 i zapoczątkowało owocną karierę serii 700. 760-tka początkowo dostępna była jedynie jako 4-drzwiowy sedan. Wg nomenklatury Volvo, druga cyfra w nazwie miała symbolizować liczbę cylindrów w silniku, który zamontowano pod maską, jednak najmocniejsze odmiany 4-cylindrowe również montowano w 760-tce.

Bliźniaczym modelem był o 1984 roku model 740, który zgodnie z nomenklaturą wyposażony był jedynie w 4-cylindrowe silnik. Jednak wysokoprężna jednostka 6-cylindrowa była montowana zarówno w modelu 740 (w wersji wolnossącej) jak i 760 (turbo i turbo intercooler). Ówcześnie 760 z dieslem pod maską uchodziło za najszybszy samochód osobowy z jednostką wysokoprężną (sprint do „setki” zajmował ok. 11 sekund). Z kolei trzecia cyfra symbolizowała liczbę drzwi, jednak było to już wewnętrze oznaczenie Volvo.

Jednak oprócz silników, największą różnicą między 740-tką, a 760-tką było wyposażenie – ten drugi miał zdecydowanie lepsze dodatki, z zewnątrz więcej chromu oraz lepsze materiały wykończeniowe. Rok po debiucie 760-tki. Pojawiło się bardzo pojemne kombi, którego bagażnik miał aż 900 litrów pojemności, a po złożeniu II rzędu siedzeń – 2200 litrów! Wnętrze Volvo było bardzo stonowane i niewyobrażalnie przestronne. Z zewnątrz dominowały charakterystyczne, prostopadłe kształty zaprojektowane przez Jana Wilsgaarda.

W 1987 roku wprowadzono kilka zmian – modernizacji uległy koła, pas przedni oraz wnętrze, a także tylne zawieszenie w odmianie sedan. 2 lata później otrzymał on także nowe tylne lampy. Pod maską gościły silniki benzynowe R4 o pojemności 2,3 litra z turbosprężarką (177/182 KM) oraz 6-cylindrowe jednostki PRV o pojemności 2.8 litra i mocy 143, 147 lub 156 KM. Oprócz tego dostępny był także 2,4-litrowy turbodiesel od Volkswagena generujący 109 lub 112, a z intercoolerem – 115 lub 122 KM.

Moc kierowana była na tylne koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów o 3 lub 4 przełożeniach oraz z 4- lub 5-biegową skrzynią manualną. W 1992 roku zakończono produkcję Volvo 760, a jego następca – 960 pojawił się już w 2 lata wcześniej.

Volvo 760 - generacje

Volvo 760 (1982&nbsp-&nbsp1990)

Volvo 760 (1982 - 1990)

Volvo 760 - powiązane artykuły

Używane Volvo XC90 II - nie jest idealnym samochodem, ale ma kilka zalet Premium

Sonda Lambda - czy znasz jej historię?

Młody inżynier Stephen Wallman otrzymał od Volvo bardzo trudne zadanie: jak najefektywniej oczyścić spaliny benzynowego silnika. Jego sonda lambda była początkiem myślenia o ochronie środowiska.

Materiały Premium

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

  • Volkswagen Passat na początku nic nie zapowiadało wielkiego sukcesu tego modelu

    Na świecie Volkswagen Passat był przez dziesięciolecia synonimem samochodu rodzinnego, u nas jako nowe auto służył przede wszystkim w prywatnych przedsiębiorstwach, których w latach 90. XX w. zaczęło w Polsce gwałtownie przybywać – jeździli nim m.in. przedstawiciele handlowi, i to nie tylko niemieckich firm.

  • Volkswagen Golf to wzorzec auta kompaktowego

    Volkswagen Golf jest bardzo popularny i wszechobecny. U nas nie tak bardzo jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale jednak. Kompaktowy Volkswagen jest przyczyną, dla której najpopularniejsze auto świata – Toyota Corolla – nie ma w Niemczech większych szans.

  • Chiny mają większą władzę w europejskich firmach samochodowych, niż myślisz

    Być może nie widujesz codziennie setek chińskich aut, ale to nic nie znaczy. Chińscy motoryzacyjni potentaci już tutaj są – jako właściciele bądź udziałowcy słynnych europejskich firm samochodowych.

  • 20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

    Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

  • Ford F-150 to ulubiony pojazd Amerykanów

    Ford F-150 powstał według zasady "Think big!" Pięciolitrowa pojemność skokowa, 401 KM mocy i 6,19 m długości – nasz samochód z 2017 r. robi ogromne wrażenie, chociaż w ramach serii F jest raczej „baby-pick-upem”.

  • Toyota Corolla - najpopularniejsze auto wszech czasów

    Bez fajerwerków i hałasu, za to niezmiennie na stałym kursie do sukcesu. Jak to możliwe, od dekad pokazuje Toyota Corolla. Od debiutu pierwszej Corolli w 1966 r. Japończykom udało się na całym świecie sprzedać w 12 generacjach, wraz z różnymi pokrewnymi modelami, imponującą liczbę bliską 50 mln egzemplarzy, swojego bestsellera.

  • Najlepsze benzynowe silniki ostatnich lat. Te najprostsze okazują się najbardziej trwałe!

    Mniejsza moc z litra, ale wyższa trwałość – oto charakterystyka silnika wolnossącego na tle jednostki z turbo. Warto taki silnik w ogóle rozważać?

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech