Linia modeli XC w gamie Volvo (kombi 70 i "pełnowymiarow" SUV 90) zyska niebawem istotny atut: SUV-a średniej wielkości. XC60 jest krótsze od "siedemdziesiątki" o 20 cm, co uczyni z niego auto bardziej poręczne. Europejscy klienci będą mogli pierwsze egzemplarze odebrać jeszcze pod koniec tego roku, za oceanem salony Volvo zagoszczą XC60 dopiero w 2009 r. Na przyszły rok zapowiedziano też uzupełnienie oferty o wersję przednionapędową (łączoną z podstawowym dieslem), początkowo wszystkie auta mają występować z systemem 4x4. Producent przewiduje, że każdego roku znajdzie około 50 tys. chętnych do zakupu swojego najnowszego SUV-a. Po 20 tys. aut przypadnie na Europę i USA, pozostałe mają być sprzedane m.in. w Chinach. Nowe Volvo produkowane będzie w belgijskiej fabryce.Jakie nowości znajdziemy w karoserii Volvo? Stylistycznie samochód kontynuuje linie nakreśloneprzez dotychczasowe XC. Mamy tu nieco powiększone logo na przednim grillu czy nowy krój napisu Volvo z tyłu, ale to drobiazgi. Wielu klientów z pewnością z zadowoleniem przyjmie możliwość dość dowolnego kształtowania kolorystyki i materiałów we wnętrzu. Np. konsola środkowa może być wykonana ze szczotkowanego aluminium lub z drewna - do wyboru jest błyszczące i matowe. Do tego dochodzi szeroka lista wyposażenia dodatkowego, dostępny tu będzie m.in. duży, panoramiczny szyberdach z laminowanego szkła. Przewidziano też rozbudowane audio (3 różnej klasy zestawy) oraz inteligentny system dbający o czystość powietrza w kokpicie.Volvo mocno podkreśla, że XC60 to najbezpieczniejszy model w historii marki. Duży nacisk ma być położony na zabezpieczenia czynne, mające uchronić samochód przed kolizją. Do ciekawostek zaliczymy np. ulepszony system DSTC (kontrola trakcji i stabilności), mogący wykrywać skłonności do uślizgu w bardzo wczesnej fazie. Prawdziwym hitem ma być jednak seryjny system City Safety - zapewniający bezpieczeństwo przy prędkościach do 30 km/h. Jeśli uzna on, że zagrożenie stłuczki staje się bardzo realne, to rozpocznie hamowanie. W nowym aucie znajdziemy też np. alkomat zintegrowany z zapłonem oraz dwuwymiarowe foteliki dziecięce.Volvo nie zapomina o przyjemnościach płynących z jazdy. Mają im służyć silniki - diesle 2.4 (dwie wersje mocy) oraz nowy T6. Benzynowe auto powstało na bazie wprowadzonej niedawno jednostki 3.2 i zapewnia bardzo wysoki moment obrotowy uzyskiwany w szerokim zakresie obrotów.Napęd 4x4 bazuje na sprzęgle Haldex, dołączającym w razie potrzeby koła tylnej osi. Zastosowana wersja sprzęgła pozwala na sprawne "dopędzenie" kół. W jeździe terenowej wykorzystać można również system kontroli prędkości podczas zjeżdżania ze wzniesienia (HDC). Należy oczekiwać jednak, że Volvo w XC60 (podobnie jak w większym XC90) postawi na osiągi a nie off-roadowe możliwości. Podawany prześwit (230 mm) wygląda... mało realnie. Głębokość brodzenia to 350 mm.Ciekawostki dotyczące podwozia to zastosowanie układu hamulcowego z większego XC90, co zapewnić ma jego wysoką skuteczność. W ustawieniach auta zmieniamy charakterystykę działania wspomagania kierownicy, a opcjonalnie zamówić można będzie zawieszenie aktywne Four-C (tryby pracy: komfort, sport, wyczyn).
Volvo XC60 - Bezpieczny SUV
W nowym Volvo XC60 Szwedzi położyli nacisk na przeciwdziałanie wypadkom. "Dorzucili" jeszcze przyjemność z jazdy i... elegancję