Ten gigantyczny projekt rusza już 3 kwietnia. Koszt wynajęcia elektrycznego BMW i3 wynosi 1,19 zł za minutę (71,40 zł za godzinę). Płaci się tylko za czas używania samochodu, liczba przejechanych kilometrów nie ma znaczenia. Wynajęcie na całą dobę kosztuje 239 zł. Dostępnych będzie także 30 egz. mocniejszych wersji BMW i3s – przyjemność prowadzenia takiego modelu wynosi 1,49 zł za minutę.

Dla zachęty do skorzystania z elektrycznego środka lokomocji pierwsza jazda (do 15 minut) będzie kosztowała tylko 1 grosz (tak, jeden grosz!).

Jak skorzystać z elektrycznego BMW i3?

Trzeba mieć smartfona i zainstalować na nim aplikację mobilną innogy go! Aplikacja dostępna jest dla systemów Android oraz iOS. Po zarejestrowaniu się utworzone zostanie konto użytkownika pozwalające na skorzystanie z elektrycznego auta.

Jak to będzie wyglądało w praktyce? W aplikacji innogy go! wyszukujemy gdzie jest zaparkowane najbliższe BMW i3 i rezerwujemy auto. Gdy już znajdziemy się przy nim, wystarczy zeskanować kod umieszczony na szybie bocznej i samochód otworzy się – teraz wystarczy wsiąść, uruchomić silnik (jest bardzo cichy, o jego pracy informuje napis na desce rozdzielczej) i jechać. Zasięg i3 wynosi ok. 180 km. Auta są ubezpieczone, w razie wypadku z winy użytkownika udział własny wynosi tysiąc złotych.

Bezpłatne parkowanie i dozwolona jazda buspasem

Auta pobieramy na ogólnie dostępnych parkingach na terenie całej Warszawy i tam je zostawiamy. Klient nie płaci za parking. Może natomiast legalnie poruszać się buspasem. Samochodami będzie można wyjechać za miasto, ale pozostawić trzeba w obrębie miasta.

Użytkownik elektrycznych BMW i3 nie będzie musiał martwić się o ładowanie aut, zrobią to za niego odpowiednie służby firmy innogy. Gdyby jednak zaszła taka konieczność, wtedy do dyspozycji będzie 30 stacji szybkiego ładowania (zbudowanych specjalne dla i3) o mocy 50 kW. Taka stacja pozwala naładować akumulator BMW i3 w 50 minut. Elektryczne BMW i3 będzie można także doładować w sieci ogólnodostępnych stacji rozlokowanych na terenie Warszawy. Docelowo firma innogy planuje zbudować w Warszawie 250 stacji ładowania aut elektrycznych (każda z dwoma stanowiskami).

Dzięki nowemu projektowi Warszawa staje się trzecim miastem w Europie (po Stuttgarcie i Madrycie) z największą flotą aut elektrycznych wynajmowanych na minuty.