Ogromna szyba czołowa tworzy jednolitą płaszczyznę wraz z fragmentem dachu, aż do środkowego słupka. Żaden element poprzeczny nie psuje widoku, dzięki czemu kierowca i wszyscy pasażerowie mają doskonałą widocznością. Opracowując rozwiązanie z panoramiczną szybą czołową, inżynierowie z Międzynarodowego Centrum Rozwoju Technicznego w Rüsselsheim złożyli aż 11 wniosków patentowych.

Szyba czołowa mierzy dokładnie 1,5 metra od maski silnika do środkowego słupka, jej średnia szerokość wynosi 1,16 metra, a łączna powierzchnia to około 1,8 m2. Dzięki ogromnemu polu widzenia, kierowca i pasażerowie podróżujący modelem GTC doznają niezwykłych wrażeń - zwłaszcza w górach lub jadąc nocą przez rozświetlone miasto. Z zewnątrz szyba czołowa i dalsza część czarnego stalowego dachu tworzą jednolitą powierzchnię. We wnętrzu efekt wzmacnia czerń przedniego i środkowego słupka oraz podsufitki.

Priorytetowo potraktowano kwestie bezpieczeństwa. Sklepienie utworzone przez panoramiczną szybę czołową jest niezwykle stabilne, gdyż element wykonano z laminowanego bezpiecznego szkła o grubości 5,5 mm, co dodatkowo zwiększa także sztywność całego nadwozia. Liczne symulacje zderzeń i rzeczywiste próby zderzeniowe przeprowadzone w trakcie 30-miesięcznego okresu opracowywania modelu wykazały, że poziom bezpieczeństwa biernego w tym samochodzie jest porównywalny z odmianą Astry posiadającą dach stalowy. Osiągnięto to, dzięki wzmocnionym przednim i środkowym słupkom, dodatkowej poprzecznicy w środkowej części dachu, wykonanej ze stali o grubości 1 mm, ramie dachu z tego samego materiału oraz stabilnej platformie nadwozia Astry. Folia, będąca jedną z warstw szyby czołowej, w razie wypadku zapobiega kruszeniu się szyby na odłamki lub jej wpadnięciu do przedziału pasażerskiego.

Pochłaniająca ciepło warstwa Solar-Protect, w delikatnie przyciemnionej na zielono panoramicznej szybie czołowej, pomaga także ograniczyć nagrzewanie się wnętrza pojazdu w silnym słońcu. Temperatura panująca we wnętrzu jest zatem porównywalna z temperaturą w przedziale pasażerskim modelu GTC ze stalowym dachem.