Za świetnymi osiągami Audi RS 3 Sportback stoi silnik 2.5 TFSI – najmocniejsza na świecie pięciocylindrowa jednostka napędowa produkcji seryjnej. Motor ma 400 KM mocy (o 33 więcej mocy niż poprzednik) i dzięki m.in. swej aluminiowej skrzyni korbowej, jest lżejszy o 26 kg. Jego maksymalny moment obrotowy (480 Nm) dostępny jest w przedziale 1700-5850 obr./min. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy w towarzystwie charakterystycznego brzmienia pięciocylindrowego silnika. Na życzenie, ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną można zwiększyć z 250 km/h do 280 km/h.
Siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów S tronic oraz stały napęd na cztery koła quattro, przenoszą moc jednostki napędowej bezpośrednio na jezdnię. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe naprzemiennie rozdziela moment napędowy między osiami. Im bardziej sportowo jedzie kierowca, tym szybciej i częściej większa część momentu dociera do tylnej osi. Systemu wyboru dynamiki jazdy Audi drive select pozwala ni etylko konfigurować prace napędu, ale równiez zmieniać ustawienia układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów, pracy silnika oraz sterować ruchomymi klapami w układzie wydechowym i sportowym zawieszeniem RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji (dodatkowo płatna opcja).
Oferowany opcjonalnie Audi virtual cockpit w nowoczesny sposób wyświetla dane pochodzące z systemów pokładowych. Dostępny w nim specjalny ekran RS zmienia grafikę wirtualnego kokpitu, przesuwając obrotomierz na środek. Po jego bokach pojawiają się wtedy informacje o momencie obrotowym, siłach przeciążenia i o ciśnieniu w oponach. W wersji standardowej pomiędzy klasycznymi zegarami znajduje się wskaźnik ciśnienia ładowania, wskaźnik temperatury oleju oraz stoper do mierzenia czasów okrążeń toru.
Audi RS 3 Sportback i RS 3 Liomusine trafią do sprzedaży w kwietniu. Wtedy będzie można składać zamówienia. Premierę rynkową zaplanowano na sierpień. Cenniki w Niemczech będzie otwierać kwota 54 600 euro.