Auto Świat Wiadomości Aktualności Audi ustanawia nowe rekordy sprzedaży

Audi ustanawia nowe rekordy sprzedaży

Po najlepszym w historii przedsiębiorstwa pierwszym kwartale, również w kwietniu 2015 r. Audi sprzedało więcej aut. Sprzedaż zwiększyła się o 2,5 procent w porównaniu do kwietnia 2014, sięgając blisko 152 850 wprowadzonych na rynek samochodów.

Audi ustanawia rekordy sprzedaży
Auto Świat / ACZ
Audi ustanawia rekordy sprzedaży

Popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo wzrósł we wszystkich rejonach świata. Przede wszystkim na kontynencie amerykańskim, gdzie zanotowano wzrost sprzedaży o 12,7 procent. Od stycznia do kwietnia 2015, globalna sprzedaż Audi wzrosła o 5,2 procent do około 591 050 oddanych do rąk klientów samochodów.

Audi utrzymuje się na kursie i w kwietniu zanotowało wyraźny wzrost sprzedaży. Mimo nadchodzącej zmiany generacyjnej wielu ważnych modeli i zmian na rynkach zbytu, rekord z zeszłego roku został przekroczony” - mówi Luca de Meo, szef sprzedaży Audi AG. „W nadchodzących miesiącach chcemy nadal kontynuować tendencję wzrostową na całym świecie.”

W USA sprzedaż samochodów marki Audi wzrosła w minionym miesiącu o 7,5 procent i wyniosła 16 827 samochodów. Szczególnym zainteresowaniem tamtejszych klientów cieszyły się SUV-y. Modele serii Q zanotowały wzrost o 35,6 procent, do 6447 sprzedanych egzemplarzy. Sprzedaż wszystkich modeli oferowanych przez Audi of America wzrosła od początku roku o 11,9 procent i wyniosła 56 925 samochodów. Rosła szybciej niż cały rynek amerykański. Dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w kwietniu zanotowano za Oceanem między innymi w Kanadzie (+36,6 procent, 3219 aut) i w Brazylii (+67,5 procent, 1856 samochodów). W Europie, producent z Ingolstadt zamknął miniony miesiąc minimalnie powyżej wyników z kwietnia 2014 roku i przekazał do rąk klientów około 71 750 aut, 0,9 procenta więcej niż przed rokiem. Takie ważne rynki zachodnioeuropejskie jak Włochy (+22,4 procent, 5225 sprzedanych aut), Hiszpania (+15,8 procent, 4100 samochodów) i Szwecja i miesięczny bilans. W kwietniu sprzedaż samochodów Audi w całej Europie Zachodniej zwiększyła się o 3,1 procent. Kluczyki do swoich Audi odebrało tu 67 300 klientów. Licząc od początku roku, na rynek zachodnioeuropejski wprowadzono 262 550 egzemplarzy aut z czterema pierścieniami w logo. To wzrost o 4,6 procent. W krajach Europy Zachodniej największym powodzeniem cieszyły się modele klasy wyższej. Najnowsza generacja Audi A6 od stycznia odnotowała w tym regionie wzrost o 15,8 procent, sprzedaż wyniosła około 32 250 pojazdów. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się również nowe Audi Q7. Należy tu podkreślić, że poziom zamówień na Q7 jest bardzo wysoki, choć ten SUV’a klasy wyższej w salonach dealerskich pojawi się w połowie roku i wtedy też pierwsze jego egzemplarze trafią do rąk klientów.

W Rosji negatywny dla Audi trend rynkowy był notowany również w kwietniu. Od początku roku sprzedaż na tym rynku spadła o jedną trzecią ( minus 31procent, do 8248 aut). W Turcji natomiast, wieją wciąż sprzyjające dla czterech pierścieni wiatry. Przede wszystkim zwiększa się popyt na Audi A3 Limousine. 6829 sprzedanych nad Bosforem samochodów marki Audi, przekłada się na wzrost sprzedaży o 47,7 procent w pierwszych czterech miesiącach tego roku. Tylko w kwietniu wzrost wyniósł nawet 54,8 procent. Na rynku chińskim, od początku roku Audi sprzedało 178 612 samochodów - o 5,2 procent więcej niż w porównywalnym okresie roku 2014. W kwietniu sprzedaż utrzymywała się na wysokim poziomie z zeszłego roku i wyniosła 45 296 aut. Na wiosnę 2014, w chińskich salonach Audi pojawiły się nowe modele A3 Sportback oraz Audi A3 Limousine. To kolejni członkowie ważnej dla koncernu rodziny modelowej, wzmacniający pozycję marki w ważnym strategicznie segmencie kompaktowych samochodów klasy premium. Dzięki sprzedaży modeli A3 i Q3, Audi jest w Chinach wiodącym producentem samochodów tego segmentu. W Państwie Środka Audi sprzedaje już więcej kompaktów premium niż gdziekolwiek indziej, choć udział tej klasy pojazdów w chińskim rynku jest cały czas niższy w porównaniu z rynkiem globalnym.

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkachkwiecieńłącznie
  20152014Różnica w stosunku do kwietnia 2014 r.20152014Różnica w stosunku do roku 2014
Świat152 850149 046+2,5%591 050561 894+5,2%
Europa71 75071 152+0,9%279 000271 505+2,8%
  - Niemcy25 66325 503+0,6%98 87191 961+7,5%
  - Wielka Brytania13 12612 630+3,9%58 90756 301+4,6%
  - Francja57125691+0,4%20 32120 272+0,2%
  - Włochy52254270+22,4%17 82116 807+6,0%
  - Hiszpania41003541+15,8%16 42215 060+9,0%
- Polska627643-2,94%24462762-11,4%
  - Rosja21163660-42,2%824811 946-31,0%
USA16 82715 653+7,5%56 92550 881+11,9%
Meksyk957951+0,6%4 1524026+3,1%
Brazylia18561108+67,5%58704223+39,0%
Chiny (łącznie z Hongkongiem)45 29645 216+0,2%178 612169 736+5,2%
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków