Autostrada A4 leży w III Transeuropejskim Korytarzu Transportowym. Polska część trasy biegnie od przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach, przez Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów i Rzeszów aż do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej.

Ukończony brakujący odcinek pomiędzy węzłami Rzeszów Wschód i Jarosław Zachód ma 41 km długości. Inwestycja przeciągnęła się wczasie ze względu na odstąpienie od umowy z pierwszym wykonawcą w styczniu 2014 roku, m.in. z powodu znacznych opóźnień w zaplanowanych pracach. Umowę z drugim wykonawcą podpisano we wrześniu 2014 roku. Wdrożył on program naprawczy i z sukcesem dokończył niemal całą budowę tej części autostrady.

Ostatni odcinek A4 jest już przejezdny, ale prace jeszcze trwają. Na dwukilometrowym fragmencie ruch odbywa się na jednej jezdni w obu kierunkach. Spowodowane jest to koniecznością naprawy wiaduktu nad linią kolejową. Przejazd bez jakichkolwiek utrudnień będzie możliwy od 30 sierpnia br. Wszystkie prace (m.in. budowa dróg serwisowych, zbiorników retencyjnych i pasów zieleni) zakończą się 20 października.