• W europejskiej fabryce Volvo w Ghent w Belgii będzie powstawać model chińskiej marki Lynk & Co
  • Lynk & Co oferuje obecnie tylko jeden model (01), który jest spokrewniony z Volvo XC40
  • Chiński właściciel Volvo już produkuje pod swoją marką w Europie. Od września 2017 wytwarza SUV-a na Białorusi

Po BelGee na Białorusi pora na Ghent w Belgii. Geely, czyli chiński właściciel Volvo nie kryje swoich planów związanych z produkcją samochodów w Europie. Za pośrednictwem Volvo firma ogłosiła swoją nową inwestycję.

Volvo będzie dalej produkować w Chinach. Chiński Lynk & Co powstanie zaś w Europie, a dokładniej w fabryce Volvo w Belgii. W tej samej, w której trwa produkcja nowego XC40 oraz V40, V40 Cross Country, S60 i zupełnie nowego V60.

Przedstawiciele Lynk & Co zapewniają, że na potrzeby europejskiego rynku firma skupi się wyłącznie na modelach hybrydowych i elektrycznych bazujących na nowej platformie CMA opracowanej przez Geely i Volvo. Z linii produkcyjnej będą zatem zjeżdżać egzemplarze małego SUV 01, który jest mocno spokrewniony z najnowszym XC 40.

Niewykluczone, że w Belgii będzie także powstawać mały sedan 03 spokrewniony z kolejną generacją Volvo S40. Można również spodziewać się jeszcze jednego modelu: 04, który będzie dzielić rozwiązania z odświeżonym Volvo V40. Na tym nie koniec.

Geely Atlas powstaje w zakładach na Białorusi
Geely Atlas powstaje w zakładach na Białorusi

Geely planuje rozszerzyć produkcję w swojej fabryce BelGee w Borysowie na Białorusi. Obecnie jest tam składany model Atlas, czyli jeden z najpopularniejszych SUV-ów na rynku chińskim. Koncern planuje także wytwarzanie serii modeli trzeciej generacji, które będą oferowane tylko na wybranych rynkach (Ukraina, Białoruś, Rosja oraz inne kraje w ramach WNP).