Redakcja Automobilwoche podczas rozmowy z przedstawicielami firmy Emil Frey dowiedziała się, że we wszystkich europejskich krajach, w których działają jej przedstawicielstwa, czyli również w Polsce, jako pierwsze pojawią się marki premium Ora i Wey. Szwajcarska grupa będzie odpowiedzialna za ich import, dystrybucję, logistykę oraz obsługę serwisową.

Jednak pierwszym rynkiem, na który trafi Ora Funky Cat, będą Niemcy. Sprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku. To nie jedyna nowość, która pojawi się w ofercie spółki Emil Frey. Great Wall ma ambicje na konkurowanie w segmencie premium. W tym ma pomóc wprowadzenie na rynek hybrydowego SUV-a Wey Coffee 01.

Wey Coffee 01 Foto: VanderWolf Images / Shutterstock
Wey Coffee 01

Negocjacje z chińskim producentem trwały ponad dwa i pół roku. Nowi partnerzy biznesowi są pewni, że są w stanie konkurować z europejskimi producentami. Powód jest jeden, w ciągu 15 lat od pierwszych prób sprzedaży w Europie chińskich aut, producenci zza Wielkiego Muru, wiele się nauczyli.

Przedstawiciele firmy Emil Frey są przekonani, że pomimo obecnej sytuacji na rynku, dzięki wysokiej jakości modeli, szybko uda się osiągnąć założone cele sprzedażowe. Co ciekawe, plan na ten rok to sprzedaż w Niemczech 3 tys. aut. Natomiast rok 2023 ma zamknąć się sprzedażą 15 tys. egzemplarzy.