„Ziegler Cars from Germany” mogłoby sugerować, że mamy do czynienia np. z brokerem sprowadzającym na indywidualne zamówienie bogate wersje Porsche, Mercedesów i BMW. I o ile firma ma ofercie np. klasę S z 2011 r., o tyle to trzon jej oferty w tej chwili stanowią chińskie SUV-y, na dodatek są to tzw. nówki bez przebiegu. Dominują modele marki DFSK, ale znajdzie się też i jeden FAW. Brzmi egzotycznie? Może trochę, ale w tym miejscu postaramy się wam nieco przybliżyć owe modele.
Przeczytaj też:
I tak, DFSK to nic innego jak Dongfeng, a to już brzmi nieco mniej tajemniczo, choćby z tego względu, że dostawcze modele tej marki można było kiedyś w Polsce kupić (pisaliśmy o nich TU). Poza tym Dongfeng jest obecny w Europie i np. w Niemczech jego produkty są szeroko i łatwo dostępne. I to właśnie zapewne stąd firma Ziegler sprowadza swoje „chińczyki”. Jak czytamy w treści jednego ogłoszeń, firma Ziegler to: "pierwszy w Polsce oficjalny dealer z importera IndiMO Automotive. Jesteśmy częścią europejskiej sieci dystrybucji nowych pojazdów. FENGON 5, Fenomenalne cudo pięcioosobowe, Ikona stylu, luksusowy SUV, benzyna z automatem, dach panoramiczny, nawigacja i wiele, wiele więcej. Innowacyjne wyposażenie mistrzowskiej jakości w przyzwoitej cenie!" (pisownia oryginalna).
Warto też zauważyć, że Dongfeng działa w ramach porozumienia joint-venture z Nissanem i produkuje dla Japończyków osobowe modele przeznaczone m.in. na rynek chiński. A FAW? Jak twierdzi firma Ziegler, to "znany Partner Volkswagena". W rzeczywistości ta firma również działa w ramach porozumienia joint-venture, tle że właśnie z VW i produkuje dla Niemców wybrane modele na rynek chiński. A co z gwarancją i wsparciem technicznym dla DFSK i FAW-a? – zapytacie. Cóż, jeśli chodzi o Polskę, to… na razie nie wiadomo, natomiast zapewne dałoby się to bez problemu załatwić w Niemczech. Tyle że to jednak kawałek.
W galerii poniżej zapoznacie się z wybranymi ofertami DFSK i FAW.
Galeria zdjęć
Ten sporej wielkości SUV (crossover?) mierzy 4685 mm, pod maską ma silnik 1.5 z… Mitsubishi, a do przeniesienia napędu na przednie koła wykorzystuje bezstopniową przekładnię produkcji ZF. W środku, poza nieco archaicznie wyglądającą dźwignią skrzyni biegów, mamy wyraźne nawiązania do najnowszych trendów znanych z modeli europejskich. Firma Ziegler wycenia auto na 119 310 zł, a wyposażenie obejmuje m.in.: 18-calowe koła, pełną „elektrykę”, tapicerkę z eko-skóry i reflektory LED. Nieźle!
To kolejny dość duży SUV (długość 4680 mm), tyle że już 7-miejscowy. Wnętrze wygląda na nieco bardziej „szlachetne” niż w Fengonie, ale może dlatego, że wykonano je z… elementów niemal żywcem ściągniętych z europejskich marek premium (np. kontroler i ekran nawigacji, panel klimatyzacji). Za 112 900 zł dostaniesz m.in.: 18-calowe koła, szklany panoramiczny dach i reflektory LED. Auto ma ten sam zespół napędowy – silnik Mitsubishi i skrzynię CVT od ZF.
Model znany też pod nazwą Bestune T77pro. Mierzy 4525 mm, jest więc mniejszy od obu pozostałych, ale główny problem polega na tym, że… nie można go jeszcze kupić. Zamówienia już ruszyły, auto będzie można odebrać w maju. Choć firma Ziegler podaje, że auto ma silnik 1.5 o mocy 124 KM, jednak zapewne chodzi o dostępną m.in. w Niemczech odmianę 1.5T/169 KM, dostępną do wyboru – albo ze skrzynią ręczną, albo z dwusprzęgłówką. Ceny startują od 28 930 euro.