Auto Świat Wiadomości Aktualności Chińskie SUV-y można już kupić w Polsce – czy warto?

Chińskie SUV-y można już kupić w Polsce – czy warto?

Złośliwi mogliby zażartować, że chińskie SUV-y już od dawna są u nas dostępne i że wystarczy udać się do salonu pewnej skandynawskiej marki premium… My nie będziemy wdawać się w takie sprawy, zajmiemy się za to „prawdziwymi” chińskimi autami, które wprowadziła do swej oferty pewna firma ze Śląska.

DFSK Glory
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
DFSK Glory

„Ziegler Cars from Germany” mogłoby sugerować, że mamy do czynienia np. z brokerem sprowadzającym na indywidualne zamówienie bogate wersje Porsche, Mercedesów i BMW. I o ile firma ma ofercie np. klasę S z 2011 r., o tyle to trzon jej oferty w tej chwili stanowią chińskie SUV-y, na dodatek są to tzw. nówki bez przebiegu. Dominują modele marki DFSK, ale znajdzie się też i jeden FAW. Brzmi egzotycznie? Może trochę, ale w tym miejscu postaramy się wam nieco przybliżyć owe modele.

Przeczytaj też:

I tak, DFSK to nic innego jak Dongfeng, a to już brzmi nieco mniej tajemniczo, choćby z tego względu, że dostawcze modele tej marki można było kiedyś w Polsce kupić (pisaliśmy o nich TU). Poza tym Dongfeng jest obecny w Europie i np. w Niemczech jego produkty są szeroko i łatwo dostępne. I to właśnie zapewne stąd firma Ziegler sprowadza swoje „chińczyki”. Jak czytamy w treści jednego ogłoszeń, firma Ziegler to: "pierwszy w Polsce oficjalny dealer z importera IndiMO Automotive. Jesteśmy częścią europejskiej sieci dystrybucji nowych pojazdów. FENGON 5, Fenomenalne cudo pięcioosobowe, Ikona stylu, luksusowy SUV, benzyna z automatem, dach panoramiczny, nawigacja i wiele, wiele więcej. Innowacyjne wyposażenie mistrzowskiej jakości w przyzwoitej cenie!" (pisownia oryginalna).

Warto też zauważyć, że Dongfeng działa w ramach porozumienia joint-venture z Nissanem i produkuje dla Japończyków osobowe modele przeznaczone m.in. na rynek chiński. A FAW? Jak twierdzi firma Ziegler, to "znany Partner Volkswagena". W rzeczywistości ta firma również działa w ramach porozumienia joint-venture, tle że właśnie z VW i produkuje dla Niemców wybrane modele na rynek chiński. A co z gwarancją i wsparciem technicznym dla DFSK i FAW-a? – zapytacie. Cóż, jeśli chodzi o Polskę, to… na razie nie wiadomo, natomiast zapewne dałoby się to bez problemu załatwić w Niemczech. Tyle że to jednak kawałek.

W galerii poniżej zapoznacie się z wybranymi ofertami DFSK i FAW.

WIP
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków