„Ziegler Cars from Germany” mogłoby sugerować, że mamy do czynienia np. z brokerem sprowadzającym na indywidualne zamówienie bogate wersje Porsche, Mercedesów i BMW. I o ile firma ma ofercie np. klasę S z 2011 r., o tyle to trzon jej oferty w tej chwili stanowią chińskie SUV-y, na dodatek są to tzw. nówki bez przebiegu. Dominują modele marki DFSK, ale znajdzie się też i jeden FAW. Brzmi egzotycznie? Może trochę, ale w tym miejscu postaramy się wam nieco przybliżyć owe modele.

I tak, DFSK to nic innego jak Dongfeng, a to już brzmi nieco mniej tajemniczo, choćby z tego względu, że dostawcze modele tej marki można było kiedyś w Polsce kupić (pisaliśmy o nich TU). Poza tym Dongfeng jest obecny w Europie i np. w Niemczech jego produkty są szeroko i łatwo dostępne. I to właśnie zapewne stąd firma Ziegler sprowadza swoje „chińczyki”. Jak czytamy w treści jednego ogłoszeń, firma Ziegler to: "pierwszy w Polsce oficjalny dealer z importera IndiMO Automotive. Jesteśmy częścią europejskiej sieci dystrybucji nowych pojazdów. FENGON 5, Fenomenalne cudo pięcioosobowe, Ikona stylu, luksusowy SUV, benzyna z automatem, dach panoramiczny, nawigacja i wiele, wiele więcej. Innowacyjne wyposażenie mistrzowskiej jakości w przyzwoitej cenie!" (pisownia oryginalna).

Warto też zauważyć, że Dongfeng działa w ramach porozumienia joint-venture z Nissanem i produkuje dla Japończyków osobowe modele przeznaczone m.in. na rynek chiński. A FAW? Jak twierdzi firma Ziegler, to "znany Partner Volkswagena". W rzeczywistości ta firma również działa w ramach porozumienia joint-venture, tle że właśnie z VW i produkuje dla Niemców wybrane modele na rynek chiński. A co z gwarancją i wsparciem technicznym dla DFSK i FAW-a? – zapytacie. Cóż, jeśli chodzi o Polskę, to… na razie nie wiadomo, natomiast zapewne dałoby się to bez problemu załatwić w Niemczech. Tyle że to jednak kawałek.

W galerii poniżej zapoznacie się z wybranymi ofertami DFSK i FAW.