Auto Świat Wiadomości Aktualności Chińskie SUV-y można już kupić w Polsce – czy warto?

Chińskie SUV-y można już kupić w Polsce – czy warto?

Złośliwi mogliby zażartować, że chińskie SUV-y już od dawna są u nas dostępne i że wystarczy udać się do salonu pewnej skandynawskiej marki premium… My nie będziemy wdawać się w takie sprawy, zajmiemy się za to „prawdziwymi” chińskimi autami, które wprowadziła do swej oferty pewna firma ze Śląska.

DFSK GloryŻródło: Auto Świat

„Ziegler Cars from Germany” mogłoby sugerować, że mamy do czynienia np. z brokerem sprowadzającym na indywidualne zamówienie bogate wersje Porsche, Mercedesów i BMW. I o ile firma ma ofercie np. klasę S z 2011 r., o tyle to trzon jej oferty w tej chwili stanowią chińskie SUV-y, na dodatek są to tzw. nówki bez przebiegu. Dominują modele marki DFSK, ale znajdzie się też i jeden FAW. Brzmi egzotycznie? Może trochę, ale w tym miejscu postaramy się wam nieco przybliżyć owe modele.

Przeczytaj też:

I tak, DFSK to nic innego jak Dongfeng, a to już brzmi nieco mniej tajemniczo, choćby z tego względu, że dostawcze modele tej marki można było kiedyś w Polsce kupić (pisaliśmy o nich TU). Poza tym Dongfeng jest obecny w Europie i np. w Niemczech jego produkty są szeroko i łatwo dostępne. I to właśnie zapewne stąd firma Ziegler sprowadza swoje „chińczyki”. Jak czytamy w treści jednego ogłoszeń, firma Ziegler to: "pierwszy w Polsce oficjalny dealer z importera IndiMO Automotive. Jesteśmy częścią europejskiej sieci dystrybucji nowych pojazdów. FENGON 5, Fenomenalne cudo pięcioosobowe, Ikona stylu, luksusowy SUV, benzyna z automatem, dach panoramiczny, nawigacja i wiele, wiele więcej. Innowacyjne wyposażenie mistrzowskiej jakości w przyzwoitej cenie!" (pisownia oryginalna).

Warto też zauważyć, że Dongfeng działa w ramach porozumienia joint-venture z Nissanem i produkuje dla Japończyków osobowe modele przeznaczone m.in. na rynek chiński. A FAW? Jak twierdzi firma Ziegler, to "znany Partner Volkswagena". W rzeczywistości ta firma również działa w ramach porozumienia joint-venture, tle że właśnie z VW i produkuje dla Niemców wybrane modele na rynek chiński. A co z gwarancją i wsparciem technicznym dla DFSK i FAW-a? – zapytacie. Cóż, jeśli chodzi o Polskę, to… na razie nie wiadomo, natomiast zapewne dałoby się to bez problemu załatwić w Niemczech. Tyle że to jednak kawałek.

W galerii poniżej zapoznacie się z wybranymi ofertami DFSK i FAW.

WIP
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków