Auto Świat Wiadomości Aktualności Drogi S10 i S50 - GDDKiA otwiera pierwsze oferty

Drogi S10 i S50 - GDDKiA otwiera pierwsze oferty

GDDKiA otrzymała 16 ofert na opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowych dla dróg ekspresowych S10 i S50. Zwycięzcę poznamy w II kwartale 2022 r.

Trasa S10
GDDKiA
Trasa S10

Oferty przetargowe można było składać do 7 lutego 2022 r. Zadaniem projektantów jest opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz uzyskanie decyzji środowiskowych. Przetarg podzielono na dwie części. Pierwsza z nich obejmuje odcinek drogi S10 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, natomiast druga dotyczy pozostałej części S10 oraz fragment S50 w granicach województwa mazowieckiego.

Droga S10 odcinek A1-OAW
Droga S10 odcinek A1-OAWGDDKiA

Drogi S10 i S50 - GDDKiA analizuje oferty

W pierwszej części przetargu, dotyczącej S10 od autostrady A1 do granicy województwa kujawsko-pomorskiego wpłynęło osiem ofert w kwocie od 7 mln 900 tys. zł do 24 mln 500 tys. zł. Budżet przewidziany przez drogowców na ten odcinek wynosi 12 mln 600 tys. zł.

W drugiej części przetargu, która dotyczy mazowieckiej trasy S10 oraz S50 na odcinku skrzyżowania z S7 na wysokości Przyborowic zgłosiło się osiem firm. Oferty opiewają na kwoty od 13 mln 700 tys. zł do 40 mln 500 tys. zł, z kolei budżet GDDKiA to 25 mln 800 tys. zł.

Przeczytaj też:

W tym momencie drogowcy muszą wyłonić zwycięzców przetargu. Po przeprowadzeniu analiz ofert i wskazaniu najkorzystniejszej, jeśli nie będzie odwołań, podpisanie umowy na wykonanie dokumentacji możliwe będzie w II kwartale 2022 r. Na realizację zadania zwycięzca będzie miał 44 miesiące, w tym 29 miesięcy na złożenie kompletnego wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Zakończenie wszystkich prac jest przewidywane na 2026 r.

Drogi S10 i S50 - Zakres prac

Wykonawcy muszą przygotować dokumentację zawierającą przebieg dwóch odcinków drogi ekspresowej S10 i odcinka S50 Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW) pomiędzy połączeniem z S10 w okolicy Naruszewa pod Płońskiem oraz S7 na północ od Warszawy. Wydanie Decyzji środowiskowej dla omawianych odcinków pozwoli na rozpoczęcie realizacji drogi.

Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji