Na terenie woj. zachodniopomorskiego będzie zaczynał się odcinek drogi ekspresowej, która będzie prowadziła przez Wielkopolskę do granicy z woj. opolskim. W woj. wielkopolskim trasa będzie miała długość ok. 280 km, a jej budowa podzielona została na siedem odcinków.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Droga S11 z decyzją DŚU dla kolejnego z siedmiu odcinków

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przekazała, że uzyskała już decyzję o środowiskowych uwarunkowania (DŚU) dla trzeciego z siedmiu fragmentów trasy w woj. wielkopolskim. Tym razem jest to odcinek Szczecinek — Piła o długości ponad 59 km.

Dzięki uzyskaniu DŚU wykonawca, firma AECOM Polska, może przystąpić do opracowywania Koncepcji programowej (KP), która po uzyskaniu finansowania inwestycji pozwoli ogłosić przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie Projektuj i buduj.

GDDKiA przewiduje, że podpisanie umowy na realizację odcinka drogi ekspresowej S11 ze Szczecinka do Piły nastąpi w IV kwartale 2025 r., a prace związane z projektem i budową przewidziane są na lata 2026-2029.

Droga S11 ze Szczecinka do Piły — dwa węzły drogowe, MOP-y po obu stronach

Nowy odcinek drogi S11 będzie miał początek na styku z realizowaną obwodnicą Szczecinka (woj. zachodniopomorskie) w rejonie istniejącej drogi krajowej DK11. W dalszej części poprowadzi niemal równolegle do krajowej "jedenastki" i na węźle Piła Północ połączy się z odcinkami dróg S10 i S11. Plany przewidują budowę węzłów drogowych Podgaje i Jastrowie, a po obu stronach drogi również miejsc obsługi podróżnych (MOP).

Pozostałe sześć odcinków projektowanej drogi S11, które powstaną w woj. wielkopolskim to:

  • Piła – Ujście o długości około 20 km,
  • Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
  • Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km,
  • Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
  • Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,
  • Ostrów Wielkopolski – Kępno o długości około 30 km.