- Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu jest kontynuowana pomimo zimowej przerwy
- Inwestycja obejmuje stworzenie 10,3 km nowej trasy, w tym drążenie tunelu pod wzgórzem Grochowiczna
- Do drążenia tunelu wykorzystano imponującą maszynę TBM Karpatka o długości 114 m i wadze 4440 ton
- Zachęcamy do oddawania głosów w plebiscycie, który znajduje się pod artykułem
Chociaż kontrakt przewiduje przerwę zimową od 15 grudnia do 15 marca, wykonawcy nie zwalniają tempa i wykorzystują każdą możliwość do prowadzenia robót tam, gdzie warunki atmosferyczne na to pozwalają.
Tunel na S19. Kluczowy obiekt jest budowany w piorunującym tempie
Niezwykle istotnym elementem projektu jest drążenie tunelu pod wzgórzem Grochowiczna o długości ponad 2 km. Do realizacji tego zadania wykorzystano imponującą maszynę TBM Karpatka, która waży 4440 ton i ma 114 m długości. Mimo konieczności modyfikacji konstrukcji maszyny na placu budowy z powodu wykrycia metanu, prace postępują zgodnie z planem.
Do początku stycznia 2025 r. udało się wydrążyć prawie 398 m lewej nitki tunelu i zainstalować 194 pierścienie obudowy. To imponujący wynik, biorąc pod uwagę, że jeszcze w połowie grudnia osiągnięto 308 m i 152 pierścienie. Produkcja pierścieni, będących kluczowymi elementami konstrukcyjnymi tunelu, odbywa się w zakładzie prefabrykacji, który jest na placu budowy.
- Przeczytaj także: Chciałem kupić w miarę taniego, dobrego SUV-a. Sprawdziłem te chińskie i podziękowałem
S19 Rzeszów - Babica. Projekt o ogromnym znaczeniu
Nowa droga ekspresowa S19 Rzeszów – Babica to projekt o ogromnym znaczeniu dla rozwoju infrastruktury i poprawy komunikacji w regionie. Inwestycja ta wpisuje się w długofalową strategię budowy korytarza Via Carpatia, który ma połączyć północ z południem Europy, przyczyniając się do wzrostu gospodarczego i integracji transgranicznej.