Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Tanie chińskie SUV-y właśnie przestały być tanie. Dacia Bigster zaskoczyła cenami

Tanie chińskie SUV-y właśnie przestały być tanie. Dacia Bigster zaskoczyła cenami

Polski cennik Dacii Bigster przeciążył serwery. Żadna inna marka nie oferuje tyle SUV-a w tak niskiej cenie. Przesadny entuzjazm? Nic podobnego – na tle rumuńskiej propozycji blado wypadają nawet atrakcyjnie wycenione chińskie SUV-y. Przez Dacię konkurenci z Państwa Środka mają w Europie jeszcze trudniejsze zadanie.

Dacia Bigster debiutuje w polskich salonach z szokującym cennikiemŹródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek
  • Polskie ceny Dacii Bigster to duże zaskoczenie. Jest nawet taniej, niż obiecywał producent
  • Cennik rumuńskiego SUV-a segmentu C odbiera argumenty wielu chińskim producentom
  • Już podstawowy Bigster ma klimatyzację, dwa ekrany, kamerę cofania, tempomat, relingi, 17-calowe alufelgi itd.
  • Zachęcamy do oddawania głosów w plebiscycie, który znajduje się pod artykułem

Ceny Dacii Bigster w Polsce zaczynają się poniżej psychologicznej bariery w postaci 100 tys. zł. Na zakup podstawowej wersji SUV-a segmentu C ze 140-konnym silnikiem benzynowym, klimatyzacją, kamerą cofania i dwoma wyświetlaczami (cyfrowe zegary i ekran multimediów) trzeba przygotować dokładnie 99 900 zł. To oferta lepsza nawet od kuszących propozycji producentów z Chin.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Dacia Bigster debiutuje w Polsce. Znamy dokładne ceny SUV-a

Rumuński SUV bazuje na bestsellerowej Dacii Duster, ale został rozciągnięty do wymiarów kompaktowych SUV-ów. Awans w hierarchii nie zakończył się jednak na dodaniu kilku centymetrów blachy i powiększeniu bagażnika – Bigster zyskał nowe, mocniejsze silniki i wyposażenie niespotykane do tej pory w katalogach Dacii. W palecie jednostek napędowych znajdziemy cztery opcje (w tym silniki zasilane gazem i wzmocniony do 155 KM układ hybrydowy), a w gamie wersji cztery konfiguracje wyposażenia.

SILNIK Essential Expression Extreme Journey
TCe 140 99 900 zł 107 400 zł 116 100 zł 115 700 zł
ECO-G 140 (LPG) 101 200 zł 108 700 zł 117 400 zł 117 000 zł
Hybrid 155 - 124 000 zł 132 700 zł 132 300 zł
TCe 130 (4x4) 110 400 zł 117 900 zł 126 600 zł -

Polski cennik Dacii Bigster to duże zaskoczenie

Tak niski próg wejściowy to duże zaskoczenie nawet dla nas – w trakcie światowej premiery modelu Dacia obiecywała, że cenniki rozpoczną się od 25000 euro, czyli około 107 tys. zł. Tymczasem jest jeszcze taniej i to bez żadnej oferty promocyjnej na start sprzedaży. Teraz już rozumiemy, dlaczego Rumuni zakładają większą sprzedaż Bigstera niż bestsellerowego Dustera – dopłata do większego SUV-a jest stosunkowo mała.

Dacia Bigster w wersji Journey
Dacia Bigster w wersji JourneyŹródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

Co znajdziemy na pokładzie podstawowej Dacii Bigster Essential? Już tutaj lista wyposażenia nie rozczarowuje:

  • klimatyzacja manualna,
  • kamera cofania,
  • tylne czujniki parkowania,
  • tempomat,
  • elektryczne szyby z przodu i z tyłu,
  • relingi dachowe,
  • 17-calowe alufelgi,
  • cyfrowe zegary,
  • system multimediów z ekranem, replikacją smartfona, USB-C i Bluetoothem,
  • sześć poduszek powietrznych,
  • systemy: ABS, ESP, AEBS, LKA, LDWS, DDAW, ISA, AFU.

Expression dorzuca do tego: 2-strefową, automatyczną klimatyzację, automatyczne wycieraczki, antenę w kształcie płetwy rekina, regulację lędźwiową w fotelu kierowcy, elektrycznie składane lusterka, elektryczny hamulec postojowy, konsolę centralną z podłokietnikiem i większy zakres składania tylnej kanapy. Podobnie wycenione topowe wersje Extreme i Journey to już propozycje dla wybrednych – tutaj można liczyć na takie bajery, jak panoramiczny szklany dach, ładowarka indukcyjna, bezkluczykowy dostęp czy elektrycznie otwierana klapa bagażnika.

Dacia Bigster w wersji Extreme
Dacia Bigster w wersji ExtremeŹródło: Auto Świat / Krzysztof Grabek

I teraz najlepsze: nawet topowa 155-konna pełna hybryda w najbogatszych wersjach kosztuje tyle, co chińskie spalinowe SUV-y. Biorąc pod uwagę spodziewaną niską utratę wartości (mniejszy Duster niedawno otrzymał od nas tytuł Mistrza Wartości), niewielkie koszty eksploatacji (oszczędne hybrydy lub silniki zasilane gazem) i niezłe warunki gwarancyjne (3 lata lub 100 tys. km), przewidujemy, że wielu klientów skieruje się do salonu Dacii zamiast nowej azjatyckiej marki z produktem o wielu znakach zapytania. Może czas, by inni europejscy producenci wzięli przykład i zaczęli walczyć o klientów cennikami?

Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków