Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępniła kierowcom drogę ekspresową S6 między węzłami Strzebielino i Gdynia Wielki Kack. Dzięki otwarciu jeszcze w październiku br. fragmentu od Bożepola Wielkiego do Strzebielina kierujący mogą już korzystać z ok. 42 km dwujezdniowej drogi ekspresowej.

O tym, jak potrzebna jest ta trasa, może świadczyć chociażby fakt, że dzięki niej pokonanie odcinka między Bożepolem Wielkim i Gdynią zajmie jedynie ok. 25 zamiast dotychczasowych 75 minut. To poprawi komfort jazdy i zwiększy bezpieczeństwo jazdy na części dróg zachodniej części woj. pomorskiego.

Droga ekspresowa S6 - oddanie do ruchu, odcinek Bożepole Wielkie — Gdynia Wielki Kack Foto: GDDKiA
Droga ekspresowa S6 - oddanie do ruchu, odcinek Bożepole Wielkie — Gdynia Wielki Kack

Budowa drogi S6 była podzielona na trzy odcinki realizacyjne (Bożepole Wielkie — Luzino, Luzino — Szemud i Szemud — Gdynia) i w przeważającej części jest to trasa dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu oraz pasem awaryjnym na każdej z nich. Trzypasowy przekrój z dodatkowym pasem awaryjnym zastosowano na najbardziej obciążonym ruchem fragmencie między Chwaszczynem a Gdynią Wielkim Kackiem.

W ramach inwestycji do trzech pasów ruchu rozbudowano także obwodnicę Trójmiasta na gdyńskim węźle, a ponadto wybudowano 66 obiektów inżynierskich, w tym estakadę o długości ponad 200 m przebiegającą na wysokości niemal 30 m nad głęboką doliną leśną.

Na całej obecnie użytkowanej trasie znajduje się siedem węzłów: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino, Szemud, Koleczkowo i dwa węzły zespolone — Chwaszczyno i Gdynia Wielki Kack. Od stycznia 2023 r. kierowcy będą mogli korzystać także z dwóch miejsc obsługi podróżnych (MOP) w Kamieniu, na których już teraz będą parkingi z toaletami oraz place zabaw dla dzieci, a w przyszłości również stacje paliw i punkty gastronomiczne.