Do początku tego tygodnia dziennikarzy i youtuberów obowiązywało embargo na filmy, zdjęcia i informacje związane z pierwszymi drogowymi testami Audi RS E-Tron GT. Ale gdy tylko embargo zeszło, w sieci szybciutko zaroiło się od materiałów, wśród których dużą uwagę zebrał zwłaszcza ten, na którym widać, jak pierwszy w pełni elektryczny model z logo RS rozpędza się od 0 do 100 km/h.

Audi obiecuje w tym wypadku czas na poziomie 3,3 s i… słowa nie dotrzymuje, bo – jak wynika z nagrania – RS E-Tron GT potrzebował 3,2 s na to, by osiągnąć pierwszą „setkę” (na zimowych oponach!). To wynik znacznie lepszy niż w przypadku Taycana 4S (4,0 s) i już dokładnie na poziomie Taycana Turbo. A to wszystko przy nieco niższej mocy, gdyż RS E-Tron rozwija standardowo 598 KM, zaś w trybie boost – 646 KM. Taycan Turbo – odpowiednio 626 i 680 KM.

Ale talent E-Trona na 100 km/h się nie kończy. 200 km/h pojawiło się na liczniku po 10,5 s, a potem RS E-Tron bez większego wysiłku osiąga limiter, standardowo ustawiony na 250 km/h. Osiągi – jak na auto ważące 2420 kilogramów – całkiem dobre. Równie duże wrażenie robi czas rozpędzania od 100 do 200 km/h – ok. 7 s to wynik naprawdę godny uznania. Film z przejazdu możecie obejrzeć poniżej.