Firma LEVC nawiązuje do tradycji dostarczania taksówek na ulice Londynu. Jednak jej współczesna historia zaczęła się na w 2013 roku, kiedy to firma zmieniła właściciela. Chiński koncern Geeely, który posiadał już wcześniej 20 procent akcji producenta, przejął całą firmę i jej aktywa.
Po modernizacji fabryki w Coventry rozpoczęto produkcję kolejnej odsłony modelu TX. W 2017 roku pojawiła się obecna nazwa oraz logo brytyjsko-chińskiej korporacji. W tym samym roku rozpoczęto prace nad elektrycznymi autami użytkowymi, a siedzibę firmy otworzono w Ansty w Coventry. W rozwój produkcji LEVC zainwestowano do tej pory ponad 500 milionów funtów.
W styczniu 2018 roku rozpoczęła się sprzedaż bezemisyjnej taksówki TX, a w 2020 roku wprowadzono na rynek pierwszy z linii nowych, użytkowych pojazdów, elektrycznych – VN5. Na początku pojawiły się one w Wielkiej Brytanii, a w kontynentalnej części Europy mają zadebiutować w marcu 2021 roku.
Na polskim rynku będą dostępne dwa modele. Pierwszy z nich to nawiązująca stylistyką do wspomnianych Black Cabs, elektryczna taksówka TX, która weszła do sprzedaży w 2018 roku, a już w kolejnym firma sprzedała 2 509 egzemplarzy tego modelu (dwukrotnie więcej niż w pierwszym roku produkcji).
LEVC – elektryczna taksówka i dostawczak
TX pojawił się nie tylko na ulicach Londynu, lecz także znalazł uznanie w oczach taksówkarzy i firm zajmujących się np. obsługą targów. Poza Wielką Brytanią pojazdy sprzedawano także w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Danii, na Bliskim Wschodzie czy w Japonii.
Drugi, elektryczny model jaki LEVC będzie oferowało w Polsce to tegoroczny debiutant - dostawczak VN5. Jak przekonuje producent, dzięki technice sprawdzonej w londyńskiej taksówce – LEVC TX – VN5 w trybie czysto elektrycznym może pokonać 60 mil (prawie 100 km) oraz ponad 300 mil (około 480 km), gdy włączony jest silnik benzynowy zwiększający jego zasięg (range extender).
Firma nie ujawnia na razie szczegółowych planów, w tym dotyczących rozwoju sieci dealerskiej ani cen pojazdów w naszym kraju. Wiadomo jednak, że koszty zakupu tego modelu zaczynają się od 46,5 tysiąca funtów (bez VAT).