Zmiany przeprowadzono również w bliźniaczych modelach Mercury Milan i Lincoln MKZ. Atrapa chłodnicy modelu Fusion otrzymała większą ilość chromu, a jej lamele są większe, przy czym górna sięga nad przednie lampy, dolna wgryzła się w zderzak.

Gamę silnikową otwiera 2,5-litrowa rzędowa jednostka 4-cylindrowa Duratec, która oferuje moc 131 kW (178 KM) i moment obrotowy 233 Nm. Silnik, który otrzymał system zmiennych faz rozrządu iVCT, elektrycznie sterowaną przepustnicę ECT oraz nowy kolektor dolotowy i układ wydechowy, zastępuje dotychczasową jednostkę napędową o pojemności 2,3 l.

Dalszą jednostką w ofercie jest 3-litrowy 6-cylindrowiec w układzie V, który oferuje 179 kW (243 KM) i 304 Nm. Również ten silnik otrzymał takie same modyfikacje, jak jednostka 4-cylindrowa. Nowy jest również największy 6-cylindrowy silnik 3,5 l, którego moc maksymalna wynosi 196 kW (266 KM). Jednostkę tą cechują aluminiowe głowice cylindrów i relatywnie wysoki stopień sprężania 10,3:1.

Sześciobiegowa automatyczna skrzynia biegów oszczędza paliwo, u najmniejszego silnika nawet o 10 procent, u większych 6-cylindrowych jednostek od 4 do 6 procent, dzięki czemu nowe amerykańskie sedany klasy średniej miałyby być mniej paliwożerne niż japońska konkurencja w postaci sedanów Honda Accord i Toyota Camry. Trzylitrowa odmiana otrzyma system SelectShift z możliwością manualnej zmiany biegów.

W przyszłym roku Ford Fusion i jego bardziej luksusowy bliźniak Mercury Milan otrzymają również wersję hybrydową. Ford w chwili obecnej kończy prace nad nowym układem hybrydowym, dzięki któremu auta będą w stanie jeździć na prąd elektryczny do prędkości 75 km/h. Ich zasięg na jednym zbiorniku miałby się więc wydłużyć do 1120 km.