Choć dla obserwatorów wynik ten nie jest zaskoczeniem, to jednak warto podkreślić, że dzięki wynikowi 49,6 punktów ustanowił nowy rekord dla samochodów chińskich. Parametry chińskich testów zderzeniowych odbiegają od europejskich - główna różnica to prędkość najazdowa 56 km/h zamiast 64 km/h - ale wynik ten można zestawić z europejską konkurencją. Dla porównania, w tej samej edycji testów Peugeot 508 zdobył w Chinach 49 punktów.

Geely bardzo konsekwentnie realizuje swój plan, aby stać się najbardziej innowacyjnym producentem z Chin. Wcześniej przełomowe wyniki uzyskiwały dwa modele - miejski Panda, pierwszy chiński maluch z wynikiem pięciogwiazdkowym oraz Emgrand EC7, który do tej pory z wynikiem 46,8 pkt był najbezpieczniejszym pojazdem wśród wszystkich modeli z chińskim logo. Co więcej, EC7 został niedawno rozbity przez Euro NCAP, gdzie zdobył zaskakujący dla Europejczyków wynik 4 gwiazdek.

Informacja o luksusowym EC8 jest ważna także z perspektywy klienta Starego Kontynentu, ponieważ samochód ten (wraz z miejską Pandą) ma w przyszłości uzupełnić europejską ofertę tego producenta. EC8, jak na flagowy model firmy przystało, oferuje nabywcy wszystkie dostępne w koncernie rozwiązania techniczne. Godna uwagi jest długość nadwozia wynosząca 4 905 mm oraz bogate wyposażenie, obejmujące m.in. nowatorski system monitorowania ciśnienia w oponach, który po wykryciu gwałtownego spadku ciśnienia w wyniku przebicia koła, automatycznie przyhamowuje pojazd informując kierowcę o zaistniałej sytuacji.

Na chwilę obecną oferta silnikowa obejmuje tylko dwie jednostki Mitsubishi - 2,0 l (136 KM) i 2,4 l (156 KM). Brak diesla może opóźnić decyzję o wprowadzeniu modelu na rynek europejski. Dla przypomnienia, Geely rozpoczęło już ekspansję we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, a jej pierwszym eksportowym modelem jest mniejszy sedan EC7.

Chińczycy zapowiedzieli, że w tym roku "wyrównają" parametry swoich testów z europejskimi. Poza zmianą prędkości, dodatkowo punktowane będą także systemy bezpieczeństwa, takie jak ESP, a maksymalna punktacja zwiększy się z 51 do 62 punktów. W tej ostatniej "starej" edycji testów, pięciogwiazdkowe wyniki uzyskały jeszcze dwa chińskie modele - JAC B15 oraz BYD S6, terenówka stylizowana na Lexusa RX, która w 2013 roku ma trafić do Europy, także w wersji hybrydowej jako S6DM. Ten kontrowersyjny model właśnie otrzymał tytuł "SUV roku". Jego sprzedaż od kwietnia do grudnia wyniosła 60 198 sztuk, z czego ponad 15 tys. aut trafiło do odbiorców w grudniu.