Auto Świat Wiadomości Aktualności Geely Emgrand EC8 - nowy lider bezpieczeństwa

Geely Emgrand EC8 - nowy lider bezpieczeństwa

Autor Hadyś Michał
Hadyś Michał

W najnowszej edycji chińskich testów zderzeniowych C-NCAP, luksusowy model Geely Emgrand EC8 zdobył pięć gwiazdek.

Geely Emgrand EC8
Onet
Geely Emgrand EC8

Choć dla obserwatorów wynik ten nie jest zaskoczeniem, to jednak warto podkreślić, że dzięki wynikowi 49,6 punktów ustanowił nowy rekord dla samochodów chińskich. Parametry chińskich testów zderzeniowych odbiegają od europejskich - główna różnica to prędkość najazdowa 56 km/h zamiast 64 km/h - ale wynik ten można zestawić z europejską konkurencją. Dla porównania, w tej samej edycji testów Peugeot 508 zdobył w Chinach 49 punktów.

Geely bardzo konsekwentnie realizuje swój plan, aby stać się najbardziej innowacyjnym producentem z Chin. Wcześniej przełomowe wyniki uzyskiwały dwa modele - miejski Panda, pierwszy chiński maluch z wynikiem pięciogwiazdkowym oraz Emgrand EC7, który do tej pory z wynikiem 46,8 pkt był najbezpieczniejszym pojazdem wśród wszystkich modeli z chińskim logo. Co więcej, EC7 został niedawno rozbity przez Euro NCAP, gdzie zdobył zaskakujący dla Europejczyków wynik 4 gwiazdek.

Informacja o luksusowym EC8 jest ważna także z perspektywy klienta Starego Kontynentu, ponieważ samochód ten (wraz z miejską Pandą) ma w przyszłości uzupełnić europejską ofertę tego producenta. EC8, jak na flagowy model firmy przystało, oferuje nabywcy wszystkie dostępne w koncernie rozwiązania techniczne. Godna uwagi jest długość nadwozia wynosząca 4 905 mm oraz bogate wyposażenie, obejmujące m.in. nowatorski system monitorowania ciśnienia w oponach, który po wykryciu gwałtownego spadku ciśnienia w wyniku przebicia koła, automatycznie przyhamowuje pojazd informując kierowcę o zaistniałej sytuacji.

Na chwilę obecną oferta silnikowa obejmuje tylko dwie jednostki Mitsubishi - 2,0 l (136 KM) i 2,4 l (156 KM). Brak diesla może opóźnić decyzję o wprowadzeniu modelu na rynek europejski. Dla przypomnienia, Geely rozpoczęło już ekspansję we Włoszech i w Wielkiej Brytanii, a jej pierwszym eksportowym modelem jest mniejszy sedan EC7.

Chińczycy zapowiedzieli, że w tym roku "wyrównają" parametry swoich testów z europejskimi. Poza zmianą prędkości, dodatkowo punktowane będą także systemy bezpieczeństwa, takie jak ESP, a maksymalna punktacja zwiększy się z 51 do 62 punktów. W tej ostatniej "starej" edycji testów, pięciogwiazdkowe wyniki uzyskały jeszcze dwa chińskie modele - JAC B15 oraz BYD S6, terenówka stylizowana na Lexusa RX, która w 2013 roku ma trafić do Europy, także w wersji hybrydowej jako S6DM. Ten kontrowersyjny model właśnie otrzymał tytuł "SUV roku". Jego sprzedaż od kwietnia do grudnia wyniosła 60 198 sztuk, z czego ponad 15 tys. aut trafiło do odbiorców w grudniu.

Autor Hadyś Michał
Hadyś Michał