W lutym bieżącego roku hiszpański producent wyprodukował i dostarczył na lokalne rynki 31 800 pojazdów, czyli o 10,8% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Od początku 2017 roku globalna sprzedaż Seat-a osiągnęła łącznie 64 000 samochodów, co jest o 13,6% lepszym wynikiem niż przed rokiem. Również w Polsce sprzedaż Seat-a nieustannie wzrasta – od początku roku polscy kierowcy zarejestrowali 1 420 nowych Seat-ów. Stanowi to niemal 8% wzrostu w porównaniu z rokiem 2016.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju sprzedaży w pierwszych dwóch miesiącach roku. Jesteśmy przekonani, że uda nam się utrzymać tę tendencję, zwłaszcza że podczas Salonu Samochodowego w Genewie zaprezentowaliśmy nową Ibizę. To szczególnie ważna premiera dla całej marki – mówi Wayne Griffiths, Wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu Seat-a.

- Nieustannie pracujemy nad tym, by stać się jedną z najbardziej dynamicznych firm w branży - mówi Luca de Meo, Prezes marki.

– Nowa Ibiza to wielki krok naprzód w rozwoju marki oraz punkt zwrotny w całym segmencie aut miejskich - dodaje.

Debiut nowego SEAT-a Ibizy to kolejny krok w największej ofensywie produktowej prowadzonej przez markę i umocnienie trzech podstawowych filarów producenta. Po udanej premierze modelu Ateca – pierwszego SUV-a marki – na rynku pojawił się odświeżony Leon.

Wkrótce dołączy do nich crossover Arona. Wszystkie nowe pojazdy będą dostępne w wersji wyposażenia Xcellence, przeznaczonej dla Klientów, którzy chcą, aby ich auto wyróżniało się bardziej wyrafinowanym stylem oraz wyposażeniem zwiększającym komfort i funkcjonalność. Ponadto Leon, Ibiza i Ateca w 2017 roku będą dostępne w dynamicznej odmianie FR – dającej najwięcej sportowych emocji z jazdy.

Piąta, zupełnie nowa generacja Ibizy doskonale łączy w sobie wyrazisty design, dynamikę i najnowsze technologie. Są to, m.in. światła w technologii LED, system nagłośnienia Beats Sound System, jak i liczne systemy bezpieczeństwa (m.in. adaptacyjny tempomat, asystenci pasa ruchu i martwego pola czy Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego). Kierowcy auta mają także do dyspozycji m.in. system multimedialny z 8-calowym ekranem, a także system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania samochodu KESSY.

Pasażerowie mogą z kolei skorzystać ze znacznie większej niż dotychczas przestrzeni w kabinie, bezprzewodowo naładować swojego smartfona oraz podróżować w znacznie bardziej komfortowych warunkach. To zasługa lepszego wyciszenia wnętrza, mniejszych wibracji oraz bardziej harmonijnego zawieszenia.

Nowa Ibiza jest również pierwszym samochodem w Grupie Volkswagen, wykorzystującym koncept MQB A0, gwarantujący znakomite właściwości jezdne. Auto dostępne będzie w szerokiej gamie silników: obok świetnych motorów 1.0 TSI (95 KM i 115 KM) i 1.6 TDI (80 KM, 95 KM oraz 110 KM) między przednimi kołami tego hiszpańskiego auta może pracować także całkowicie nowa jednostka benzynowa 1.5 TSI o mocy 150 KM.