• elektryczny SUV Jaguara oferuje ponadprzeciętne osiągi, a jednocześnie przestronną kabinę
  • 400 koni mechanicznych, 696 Nm i od zera do "setki" w 4,8 sekundy
  • I-PACE to początek elektrycznej rewolucji brytyjskiej marki

Jaguar I-PACE to samochód elektryczny, który rozwiewa wszelkie obawy, jakie mogli mieć dotąd nabywcy nowego samochodu, pragnący przejść na lokalnie zeroemisyjny napęd. Moc, osiągi, zasięg, elastyczność, wygoda, pakowność i ergonomia nie tylko osiągnęły poziom aut spalinowych. Przewyższyły go!

Korzystanie z szybkiej ładowarki DC o mocy do 100 kW pozwala zwiększyć zasięg o 127 km w 15 minut. Foto: Jaguar
Korzystanie z szybkiej ładowarki DC o mocy do 100 kW pozwala zwiększyć zasięg o 127 km w 15 minut.

I-PACE to dla brytyjskiej marki bardzo ważny model. Po pierwsze, jest flagowym samochodem elektrycznym, inicjującym przemianę Jaguara. Po drugie, to symbol sportowego ducha marki w nowej erze napędów lokalnie bezemisyjnych. Wreszcie, I-PACE ma wspierać postrzegania marki Jaguar jako producenta nietuzinkowych samochodów klasy premium. Wszystkie te zadania nowe auto elektryczne spełnia z rezerwą godną pioniera nowej ery, gdzie przyjemność z jazdy łączy się z poszanowaniem środowiska.

Kabina zachwyca wzornictwem, jakością, przestronnością i wygodą. Foto: Jaguar
Kabina zachwyca wzornictwem, jakością, przestronnością i wygodą.

A przede wszystkim, I-PACE jest pojazdem od początku zaprojektowanym pod napęd wyłącznie elektryczny, co oznacza dedykowaną architekturę technologiczną, pozwalającą osiągnąć nieosiągalną dla samochodów spalinowych przestronność i niską — jak na samochód elektryczny — masę. Starannie izolowany termicznie akumulator z celami kieszeniowymi pozwala na długotrwałe generowanie imponujących osiągów: I-PACE przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay, konfigurowalny ekran startowy: dostęp do cyfrowej inforozrywki. Foto: Jaguar
Bezprzewodowy Android Auto i Apple CarPlay, konfigurowalny ekran startowy: dostęp do cyfrowej inforozrywki.

To dzięki mocy, która sięga 400 KM przy momencie obrotowym 696 Nm, oznaczającym znakomitą elastyczność. Osiągi napędu elektrycznego łączą się ze stabilnością jazdy, zapewnianą nie tylko przez nisko położony środek ciężkości, lecz także przez ekspercką wiedzę Jaguara w zakresie układów jezdnych. Wybierając tę markę, możecie liczyć na wzorową jakość w kabinie.

Jak widać po rasowej, urokliwej sylwetce, przestawienie na napęd elektryczny nie pozbawiło Jaguara pazurów. Foto: Jaguar
Jak widać po rasowej, urokliwej sylwetce, przestawienie na napęd elektryczny nie pozbawiło Jaguara pazurów.

Jaguar stawia na odpowiednie proporcje nadwozia, zamiast przeładowania ozdobnikami. Zamiast agresywnej stylistyki wnętrza, stosuje wysokiej jakości materiały z subtelnymi nawiązaniami do korzeni (np. szwy na dźwigni zmiany biegów, nawiązujące do ściegu na piłkach do krykieta, napis „Est. 1935 Coventry” na desce rozdzielczej i wszywkach, kolor lakieru „british racing green ” nawiązujący do koloru dawnych angielskich samochodów.

Architektura ma swoje ikony, a motoryzacja - Jaguara. Foto: Jaguar
Architektura ma swoje ikony, a motoryzacja - Jaguara.

Nostalgia łączy się z wysokimi kompetencjami w zakresie najnowszych technologii multimedialnych. Na pokładzie Jaguara I-PACE znajdziecie intuicyjny system multimedialny Pivi, łączący się bezprzewodowo z Android Auto, Apple CarPlay. Konfigurowalny ekran startowy, wzorowany na smartfonach, czyni korzystanie z samochodu dużo przyjemniejszymi bardziej ergonomicznym niż w przypadku tradycyjnych kokpitów ze stałymi, nieinteraktywnymi elementami obsługi.

Duży rozstaw osi i duże koła to przestronna kabina i dynamiczna sylwetka. Foto: Jaguar
Duży rozstaw osi i duże koła to przestronna kabina i dynamiczna sylwetka.

A wiedzieliście o tym, że Jaguar mocno angażuje się w Formułę E — wyścigi samochodów elektrycznych — i to między innymi stamtąd czerpie cenne doświadczenia, które następnie wdraża do układów napędowych swoich obecnych i przyszłych modeli? Może to dzięki temu I-PACE ma tak powtarzalne osiągi nawet po wielokrotnych próbach przyspieszania i wykorzystywania pełnej mocy. Także podczas jazdy torowej!