REKLAMA
Auto Świat Wiadomości Aktualności Sojusz trzech gigantów ma uratować silniki spalinowe

Sojusz trzech gigantów ma uratować silniki spalinowe

Japończycy sprzeciwiają się całkowitej elektromobilności. Nie dość, że wbrew reszcie świata cały czas produkują spore silniki, to jeszcze teraz zawarli porozumienie — stworzą takie jednostki, które będą ekologiczne.

Toyota Corolla Sedan
Toyota
Toyota Corolla Sedan

Jeśli jeszcze nie zauważyliście, to japońscy producenci nie pałają miłością do napędzania samochodów jedynie energią elektryczną, a raczej energią gromadzoną w akumulatorach. I choć mają oni w ofercie modele na prąd, to Toyota stawia na hybrydy, Mazda niedawno skonstruowała nowy silnik, który nie dość, że jest napędzany olejem napędowym, to ma 3,3 litra, a Subaru nie wyobraża sobie odejść od jednostek typu boxer.

Japończycy zrobią ekologiczne auta spalinowe

I właśnie tych trzech producentów zawarło porozumienie, w ramach którego będą walczyć z emisją CO2, ale nie zrezygnują z silników spalinowych. Chcą udowodnić, że to możliwe, zresztą już teraz nad tym pracują. Teraz razem będą poszukiwać drogi do czystszej mobilności, która nie jest elektryczna.

Jednak wymienieni producenci nie rezygnują zupełnie z napędów zelektryfikowanych, bo przecież na tym w zasadzie oparta jest sprzedaż Toyoty. Koncerny zaplanowały pracę nad nową generacją silników spalinowych, które mają zapewnić lepsze osiągi i zostaną dostosowane do połączenia z napędami elektrycznymi.

Porozumienie Toyoty, Mazdy i Subaru w sprawie silników spalinowych
Porozumienie Toyoty, Mazdy i Subaru w sprawie silników spalinowychToyota

Widzą przyszłość w aerodynamice i mniejszych silnikach

Już teraz Mazda używa silnika Wankla do generowania prądu w hybrydowej MX-30, a Subaru ma system e-boxer, który polega na wsparciu silnika spalinowego za pomocą motoru elektrycznego.

Producenci skupią się także na nadwoziach i podobnie jak w przypadku projektowania aut elektrycznych, tak i przy autach spalinowych będą walczyć o jak najniższy współczynnik oporu powietrza. To istotne, ponieważ mniejsze opory to niższe spalanie, a co za tym idzie mniejsza emisja spalin.

By to osiągnąć, skupią się również na zmniejszeniu jednostek napędowych. Ich mniejsze gabaryty sprawią, że maska będzie mogła przebiegać niżej i ulegnie skróceniu. To pomoże w osiągnięciu jak najlepszego współczynnika Cx. Prace nad jednostkami nowej generacji już trwają.

Producenci zamierzają zmniejszyć silniki spalinowe, by poprawić aerodynamikę
Producenci zamierzają zmniejszyć silniki spalinowe, by poprawić aerodynamikęToyota
Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji