• Rejestracja nowych aut wzrosła o ponad 22 proc. w porównaniu do roku poprzedniego
  • Lider rynku jest niepokonany od lat i tylko powiększa przewagę
  • Cupra zanotowała wzrost sprzedaży aż o niemal 178 proc., za sukces odpowiada głównie model Formentor

Nic nie wskazuje na to, że na rynku samochodów osobowych w Polsce dojdzie do trzęsienia ziemi. Podium niezmiennie jest okupowane przez jednego producenta i na razie nie widać wpływu chińskich aut na rynek.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Sprzedaż aut w styczniu w górę

Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, rejestracja nowych aut poszybowała w górę o ponad 22 proc. w porównaniu do stycznia w ubiegłym roku. Podobny wzrost zanotowała Toyota, (22,7 proc.), porównując wyniki do pierwszego miesiąca poprzedniego roku. Japoński producent jest także bezsprzecznie liderem sprzedaży w Polsce — z udziałem w rynku dochodzącym aż do 23 proc.

Co więcej, w styczniu 2024 r. sprzedano więcej aut Toyoty (9807 szt.) niż Skody (4006 szt.), Kii (3066 szt.) i Hyundaia (2500 szt.) razem wziętych. Marki te są na kolejnych miejscach w rankingu rejestracji. Pierwszą piątkę zamyka BMW z 2405 zarejestrowanymi autami.

Ogromny wzrost Cupry

Każda z marek z pierwszej piątki zanotowała wzrost kupionych i zarejestrowanych aut, z czego największy skok należy do BMW (ponad 55 proc.) i Hyundaia (ponad 44 proc.). Te wyniki jednak nijak się mają do wielkiego sukcesu Cupry (13. miejsce w rankingu), która zanotowała wzrost aż o niemal 178 proc., sprzedając i rejestrując 1024 szt. swoich modeli. Dla porównania, w poprzednim styczniu były to 372 szt. Doskonały wynik tej marki to zasługa głównie modelu Formentor, którego zarejestrowano w liczbie 850 szt. Jest to zarazem dziewiąty najchętniej wybierany model w pierwszym miesiącu 2024 r.

Z kolei w pierwszej piątce najchętniej wybieranych modeli jest Toyota Corolla (3072 szt.), Toyota Yaris Cross (1604 szt.), Toyota Yaris (1466 szt.), Skoda Octavia (1427 szt.) i Kia Sportage (1205 szt.).

Niemal co czwarty nowy samochód w Polsce to Toyota

Zaskoczeń w pierwszej piątce nie ma. Dominacja Toyoty cały czas jest wyraźna i coraz większa i już niemal co czwarty nowy samochód rejestrowany w Polsce jest Toyotą. Skąd taka stała popularność tej marki?

To marka znana od lat, z renomą i znanymi na całym świecie układami hybrydowymi, dzięki którym samochody te zużywają mało paliwa. Ponadto duże znaczenie odgrywa dostępność samochodów.

TOP 10 marek w Polsce w styczniu 2024 r.

Marka Liczba zarejestrowanych sztuk Udział (proc.)
Toyota 9807 22,92
Skoda 4006 9,36
Kia 3066 7,16
Hyundai 2500 5,84
BMW 2405 5,62
Audi 2345 5,48
Volkswagen 1937 4,53
Mercedes 1772 4,14
Renault 1609 3,76
Dacia 1394 3,26