Jeep J8 po raz pierwszy zaprezentował się we wrześniu zeszłego roku na wystawie Defence Systems & Equipment International w Londynie, wtedy chodziło o model koncepcyjny. W zeszłym tygodniu w Niemczech przedstawiono ostateczną wersję auta.
Jeep J8 to samochód wielozadaniowy bazujący na seryjnym modelu Wrangler. Auto oferowane będzie z cztero- lub wydłużonym dwudrzwiowym nadwoziem, które zaoferuje miejsce dla ośmiu podróżnych. Do napędu J8 wykorzystano 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 2,8 l, który produkuje 118 kW (160 KM) mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Samochód wyposażono w 5-biegowy automat i system napędu na cztery koła Command-Trac.
Do dyspozycji będzie wiele wersji różniących się ofertą miejsca dla pasażerów, nadbudowami i masą użytkową (maks. 1250 kg). Osie, hamulce i elementy zawieszenia są mocniejsze niż w seryjnych modelach. Jeep J8 może holować przyczepę o masie do 3,5 t. Żeby samochód mógł pracować w najtrudniejszych warunkach zmodyfikowano kolektor dolotowy, tak więc Jeep J8 przetrwa 5-godzinną burzę piaskową i jest przystosowany do brodzenia w zanurzeniu do 762 mm. Zderzaki wyposażono w uchwyty, które ułatwiają transport samolotem lub helikopterem.
Produkcja przebiegać będzie w egipskim Kairze, a pierwsze dostawy mają się odbyć już w tym miesiącu. Jeep nie planuje sprzedaży modelu J8 cywilnym klientom.