• Serwis, którego użytkownicy podzieleni na "plemiona" mogą publikować treści o tematyce motoryzacyjnej, powstał po przejściu trzech prezenterów do Amazona
  • Platforma, żyjąca głównie z reklam, ucierpiała z powodu ogólnego kryzysu w branży motoryzacyjnej, skutkującego obcięciem budżetów marketingowych
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

DriveTribe to internetowa platforma dla entuzjastów motoryzacji założona przez byłych prezenterów programu Top Gear, którzy po niechlubnym rozstaniu z BBC w 2015 r. prowadzą obecnie produkowany przez Amazona show The Grand Tour. To jednak – rzecz jasna – niejedyna ich działalność medialna.

Pięć lat temu Jeremy Clarkson, James May, Richard Hammond (wraz z producentem The Grand Tour) stworzyli platformę internetową, rodzaj portalu społecznościowego podzielonego na "plemiona" składające się z fanów motoryzacji o podobnych zainteresowaniach. Panowie zauważyli, że w przestrzeni medialnej brakuje dużej online'owej społeczności motoryzacyjnej, której członkowie mogliby się spotykać i dzielić materiałami wideo, komentarzami, informacjami i opiniami. Tak powstał DriveTribe. Jego użytkownicy mogą publikować artykuły, quizy, ankiety i dzielić się różnymi treściami.

W serwisie DriveTribe ukazują się także treści tworzone przez Jeremy'ego Clarksona, Jamesa Maya i Richarda Hammonda. Czy też raczej należałoby napisać, ukazywały się, ponieważ trzej panowie w liście skierowanym do społeczności ogłosili zamknięcie platformy.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May tłumaczą przyczyny zamknięcia DriveTribe

W oświadczeniu czytamy: "Przez wiele miesięcy staliśmy w obliczu poważnych wyzwań branżowych (...). Przedłużający się globalny niedobór chipów komputerowych stał się powodem wielu wyzwań dla przemysłu motoryzacyjnego i doprowadził do poważnych cięć w budżetach marketingowych w całej branży. Spowodowało to duże utrudnienia w działalności firm takich jak nasza, które są uzależnione od reklamy." Czyli no money, no fun.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May zapewniają co prawda, że nie pozostawią członków DriveTribe tak całkiem na lodzie. Z pomocą przychodzi Hammond, który chce utrzymywać kontakt z użytkownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych. Wygląda to trochę jak robienie dobrej miny do złej gry. "Chociaż wszyscy jesteśmy naprawdę rozczarowani, że nasz biznes DriveTribe musi dobiec końca, cieszę się, że będziemy kontynuować relacje z tą genialną społecznością. Nigdy nie było bardziej ekscytującego czasu, by rozmawiać o branży, ponieważ mamy do czynienia z (...) szybką ewolucją tego, co rozumiemy przez motoryzację" – tłumaczy Richard Hammond.

Platforma kończy działalność wraz z końcem miesiąca. Wraz z nią zamknięty zostaje także inny projekt Jeremy'ego Clarksona, Jamesa Maya i Richarda Hammonda – online'owa społeczność kulinarna FoodTribe.