- Elektryczny kompakt Kia EV4 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych: hatchback i fastback
- Klienci mają do wyboru jedną z czterech wersji wyposażenia, które w zależności od poziomu obejmują m.in. zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i cyfrowy kluczyk
- Autonomię zapewniają akumulatory o pojemności 58,3 kWh lub 81,4 kWh - w tym drugim przypadku maksymalny zasięg przekracza 600 km
Produkcja EV4 hatchback, która ma ruszyć w sierpniu br. w fabryce na Słowacji, będzie pierwszym przypadkiem wytwarzania elektrycznego modelu Kii w Europie. Zaplanowanie produkcji w farbryce w Żylinie podkreśla rosnące znaczenie rynku europejskiego dla koreańskiej marki. Fastback powstaje już od marca br., ale zjeżdża z taśm fabryki w Korei.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoKia EV4 z nadwoziami typu hatchback i fastback
Elektryczna nowość Kii, dostępna jest w dwóch wersjach nadwoziowych, które zauważalnie różnią się długością. EV4 hatchback ma długość 4430 mm, a z nadwoziem fastback o 30 cm więcej. Rozstaw osi obydwu wersji nadwoziowych wynosi 2820 mm i jest o aż 17 cm większy niż rozstaw osi Ceeda.
Konstrukcja Kii EV4 bazuje na platformie E-GMP, umożliwiającej projektowanie samochodów z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. To korzystne dla pasażerów, bo pozwala stworzyć przestronne wnętrze bez konieczności wydłużania nadwozia — pomimo kompaktowych wymiarów Kia EV4 pod względem ilości miejsca chce konkurować nawet z modelami z segmentu D.
Wyraźną różnicę pomiędzy EV4 z nadwoziem 5-drzwiowym i 4-drzwiowym dostrzeżemy po podniesieniu klapy bagażnika. Do fastbacka zmieścimy 490 l bagażu, do hatchbacka o 55 l mniej.
Kia EV4 - dwa akumulatory do wyboru i gwarancja 8 lat/160 tys. km
Bez względu na rodzaj nadwozia, Kia EV4 dostępna będzie z silnikiem o mocy 204 KM i jednym z dwóch wariantów akumulatorów. Mniejszy pakiet ma pojemność 58,3 kWh, większy 81,4 kWh. Dzięki aerodynamicznej sylwetce, opracowanej z wykorzystaniem filozofii projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,23.
Dopracowana aerodynamika i zarządzanie energią przekładają się na maksymalny zasięg. Ten w hatchbacku z większym akumulatorem wynosi 625 km w cyklu mieszanym WLTP. Ładowanie od 10 do 80 proc. przy mniejszym akumulatorze trwa 29 minut, natomiast większy wymaga 31 minut, w obu przypadkach przy napięciu wynoszącym 400 V.
Kia podkreśla, że od chwili wprowadzenia EV4 wydłuża gwarancję na akumulator w samochodach z roku modelowego 2026. Od teraz wynosi ona 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Po tym okresie producent gwarantuje zachowanie 70 proc. pierwotnej pojemności akumulatora.
EV4 w wersjach wyposażenia Air, Earth, Business Line i GT-Line
W ślad za znaczącym udoskonaleniem napędu elektrycznego idzie również wyposażenie. W standardzie klienci otrzymują m.in. zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i nowoczesne rozwiązania multimedialne. Wersja Air obejmuje m.in. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, system bezprzewodowego połączenia z telefonem oraz klimatyzację dwustrefową. Wyższe wersje, takie jak Business Line i GT-Line, oferują jeszcze więcej udogodnień, takich jak system kamer 360° czy wentylowane fotele.
Kia przekonuje, że EV4 wprowadza nowe poziomy zaawansowania w obsłudze samochodów elektrycznych. System multimedialny zapewnia dostęp do aplikacji takich jak YouTube czy Netflix, a także do nietypowych funkcji, np. karaoke. Dzięki zastosowaniu cyfrowego klucza Digital Key 2.0 użytkownicy zyskują wygodę sterowania pojazdem, który można otwierać i uruchamiać z poziomu smartfona.
Kia EV4 otrzymała też liczne systemy asystujące, takie jak autonomiczne hamowanie z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, aktywny tempomat, a także asystenta utrzymywania pasa ruchu. Wersje wyposażenia GT-Line oferują dodatkowo funkcje automatycznej zmiany pasa ruchu i systemy zdalnego parkowania.
Kia EV4 z rządową dopłatą już za niecałe 145 tys. zł
Pierwsze EV4 w obydwu wersjach nadwoziowych pojawią się w salonach we wrześniu br. Od początku sprzedaży Kia EV4 hatchback będzie dostępna w wersjach Air oraz Business Line i GT-Line. Kia EV4 Fastback zadebiutuje w salonach w wersjach Business Line i GT-Line. Samochody w wersji wyposażenia Earth będą oferowane od grudnia 2025 r.
Ceny EV4 z nadwoziem typu hatchback zaczynają się od 173 900 zł (wersja Air z akumulatorem o pojemności 58,3 kWh) i kończą na kwocie 230 900 zł (GT-Line z akumulatorem o pojemności 81,4 kWh). Cennik EV4 Fastback otwiera model w wersji Earth, wyceniony na 192 900 zł (58,3 kWh), a zamyka wersja GT-Line z akumulatorem 81,4 kWh – ta kosztuje 237 900 zł. Z dopłatą w wysokości 30 tys. zł w ramach programu „NaszEauto” ceny EV4 zaczynają się 143 900 zł i kończą na 207 900 zł.
Galeria zdjęć
Kia EV4
Kia EV4
Kia EV4
Kia EV4