Auto Świat Wiadomości Aktualności Od ponad 173 tys. zł, ale może być taniej. Znamy już ceny Kii EV4

Od ponad 173 tys. zł, ale może być taniej. Znamy już ceny Kii EV4

Kia EV4 jako pierwszy elektryczny model marki zrywa z dominującym trendem SUV-ów. Samochód dostępny jest w dwóch wariantach nadwozia: hatchback i fastback. Dzięki dopłatom z rządowego programu „NaszEauto” ceny modelu zaczynają się już od kwoty dużo poniżej 150 tys. zł.

Kia EV4 sedan gt line
Zobacz galerię (9)
Kia
Kia EV4 sedan gt line
  • Elektryczny kompakt Kia EV4 dostępny jest w dwóch wersjach nadwoziowych: hatchback i fastback
  • Klienci mają do wyboru jedną z czterech wersji wyposażenia, które w zależności od poziomu obejmują m.in. zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i cyfrowy kluczyk
  • Autonomię zapewniają akumulatory o pojemności 58,3 kWh lub 81,4 kWh - w tym drugim przypadku maksymalny zasięg przekracza 600 km

Produkcja EV4 hatchback, która ma ruszyć w sierpniu br. w fabryce na Słowacji, będzie pierwszym przypadkiem wytwarzania elektrycznego modelu Kii w Europie. Zaplanowanie produkcji w farbryce w Żylinie podkreśla rosnące znaczenie rynku europejskiego dla koreańskiej marki. Fastback powstaje już od marca br., ale zjeżdża z taśm fabryki w Korei.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Kia EV4 z nadwoziami typu hatchback i fastback

Elektryczna nowość Kii, dostępna jest w dwóch wersjach nadwoziowych, które zauważalnie różnią się długością. EV4 hatchback ma długość 4430 mm, a z nadwoziem fastback o 30 cm więcej. Rozstaw osi obydwu wersji nadwoziowych wynosi 2820 mm i jest o aż 17 cm większy niż rozstaw osi Ceeda.

Kia EV4
Kia EV4Lennen Descamps / Kia

Konstrukcja Kii EV4 bazuje na platformie E-GMP, umożliwiającej projektowanie samochodów z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. To korzystne dla pasażerów, bo pozwala stworzyć przestronne wnętrze bez konieczności wydłużania nadwozia — pomimo kompaktowych wymiarów Kia EV4 pod względem ilości miejsca chce konkurować nawet z modelami z segmentu D.

Wyraźną różnicę pomiędzy EV4 z nadwoziem 5-drzwiowym i 4-drzwiowym dostrzeżemy po podniesieniu klapy bagażnika. Do fastbacka zmieścimy 490 l bagażu, do hatchbacka o 55 l mniej.

Kia EV4 - dwa akumulatory do wyboru i gwarancja 8 lat/160 tys. km

Bez względu na rodzaj nadwozia, Kia EV4 dostępna będzie z silnikiem o mocy 204 KM i jednym z dwóch wariantów akumulatorów. Mniejszy pakiet ma pojemność 58,3 kWh, większy 81,4 kWh. Dzięki aerodynamicznej sylwetce, opracowanej z wykorzystaniem filozofii projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”, współczynnik oporu powietrza wynoszący zaledwie 0,23.

Kia EV4
Kia EV4Lennen Descamps / Kia

Dopracowana aerodynamika i zarządzanie energią przekładają się na maksymalny zasięg. Ten w hatchbacku z większym akumulatorem wynosi 625 km w cyklu mieszanym WLTP. Ładowanie od 10 do 80 proc. przy mniejszym akumulatorze trwa 29 minut, natomiast większy wymaga 31 minut, w obu przypadkach przy napięciu wynoszącym 400 V.

Kia podkreśla, że od chwili wprowadzenia EV4 wydłuża gwarancję na akumulator w samochodach z roku modelowego 2026. Od teraz wynosi ona 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów. Po tym okresie producent gwarantuje zachowanie 70 proc. pierwotnej pojemności akumulatora.

EV4 w wersjach wyposażenia Air, Earth, Business Line i GT-Line

W ślad za znaczącym udoskonaleniem napędu elektrycznego idzie również wyposażenie. W standardzie klienci otrzymują m.in. zaawansowane systemy wsparcia kierowcy i nowoczesne rozwiązania multimedialne. Wersja Air obejmuje m.in. 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, system bezprzewodowego połączenia z telefonem oraz klimatyzację dwustrefową. Wyższe wersje, takie jak Business Line i GT-Line, oferują jeszcze więcej udogodnień, takich jak system kamer 360° czy wentylowane fotele.

Kia EV4
Kia EV4Lennen Descamps / Kia

Kia przekonuje, że EV4 wprowadza nowe poziomy zaawansowania w obsłudze samochodów elektrycznych. System multimedialny zapewnia dostęp do aplikacji takich jak YouTube czy Netflix, a także do nietypowych funkcji, np. karaoke. Dzięki zastosowaniu cyfrowego klucza Digital Key 2.0 użytkownicy zyskują wygodę sterowania pojazdem, który można otwierać i uruchamiać z poziomu smartfona.

Kia EV4 otrzymała też liczne systemy asystujące, takie jak autonomiczne hamowanie z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, aktywny tempomat, a także asystenta utrzymywania pasa ruchu. Wersje wyposażenia GT-Line oferują dodatkowo funkcje automatycznej zmiany pasa ruchu i systemy zdalnego parkowania.

Kia EV4 z rządową dopłatą już za niecałe 145 tys. zł

Pierwsze EV4 w obydwu wersjach nadwoziowych pojawią się w salonach we wrześniu br. Od początku sprzedaży Kia EV4 hatchback będzie dostępna w wersjach Air oraz Business Line i GT-Line. Kia EV4 Fastback zadebiutuje w salonach w wersjach Business Line i GT-Line. Samochody w wersji wyposażenia Earth będą oferowane od grudnia 2025 r.

Ceny EV4 z nadwoziem typu hatchback zaczynają się od 173 900 zł (wersja Air z akumulatorem o pojemności 58,3 kWh) i kończą na kwocie 230 900 zł (GT-Line z akumulatorem o pojemności 81,4 kWh). Cennik EV4 Fastback otwiera model w wersji Earth, wyceniony na 192 900 zł (58,3 kWh), a zamyka wersja GT-Line z akumulatorem 81,4 kWh – ta kosztuje 237 900 zł. Z dopłatą w wysokości 30 tys. zł w ramach programu „NaszEauto” ceny EV4 zaczynają się 143 900 zł i kończą na 207 900 zł.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: