• Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych auta, wnętrze EV6 dorównuje przestronnością kabinom największych SUV-ów na rynku
  • Nowoczesne wyposażenie wnętrza – po raz pierwszy zastosowano zakrzywiony ekran obejmujący dwa wyświetlacze, każdy o przekątnej 12 cali
  • Maksymalny zasięg 510 km dostępny w 228-konnej wersji z napędem na tylne koła
  • Szybkie ładowanie prądem 800 V – 4,5 min wystarczą na doładowanie akumulatora na następne 100 km drogi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Kia EV6 rozpoczyna nową erę u koreańskiego producenta. Futurystyczny crossover zbudowany jest na koncernowej platformie aut elektrycznych E-GMP, która umożliwia urządzenie przestronnego wnętrza i szybkie ładowanie akumulatora prądem o napięciu 800 V (jak w przypadku Porsche Taycana i Audi e-trona GT). Auto dysponuje funkcją vehicle-to-load, dzięki której energia zgromadzona w akumulatorze może posłużyć do zasilania np. domowych odbiorników prądu lub innego samochodu elektrycznego.

Nowością jest również oznaczenie modelu. Nazwy kolejnych samochodów elektrycznych Kii będą składać się z członu „EV” i liczby, która będzie odnosić się do pozycji danego modelu w gamie. Kia EV6 ma długość 4680 mm, co wskazywałaby na przynależność do segmentu kompaktowych crossoverów, jej rozstaw osi jest jednak większy o 8,5 cm od Sorento. Należy się więc spodziewać, że nowy elektryk będzie miał wnętrze obszerniejsze od dużego SUV-a.

Kia EV6 - najmocniejsza przyspiesza jak supersportowiec

Do wyboru są cztery wersje mocy – 170, 228, 325, 585 KM, dwie wielkości akumulatora – 58 i 77,4 kWh oraz dwa rodzaje napędu – na tylną oś lub 4x4. Mniejszy akumulator instalowany jest tylko w najsłabszej wersji – 170 KM z napędem na tył. Napęd 4x4 realizowany dzięki drugiemu silnikowi na przedniej osi oferowany jest od wersji 325-konnej. Sportowy crossover w topowej wersji GT z napędem 4x4 rozwija moc 585 KM, co pozwoli na przyspieszenie 0-100 km/h w 3,5 s. Najsłabsza i najmocniejsza wersja mają najmniejszy zasięg – 400 km. Najwięcej, bo do 510 km, można przejechać na jednym ładowaniu akumulatora wersją 228-konną (z napędem na tylne koła).

Ultraszybkie ładowanie prądem o napięciu 800 V oznacza, że wystarczy 18 min, żeby uzupełnić prąd od 10 do 80 procent pojemności akumulatora, a zasilenie go energią potrzebną do pokonania 100 km trwa zaledwie 4,5 min.

Nowościami w wyposażeniu Kii EV6 zmodernizowany asystent jazdy po autostradzie, asystent unikania kolizji czołowych i rozbudowany asystent zdalnego parkowania oraz wyświetlacz head-up, który działa w rzeczywistości rozszerzonej, i zakrzywiony ekran obejmujący dwa wyświetlacze, każdy o przekątnej 12 cali. Centralny, dotykowy, służy do obsługi multimediów, drugi – jako tablica wskaźników.

Kia EV6 - ceny zbliżone do Sorento

Podstawowa 170-konna Kia EV6 z napędem na tylne koła i akumulatorem 58 kWh została wyceniona na 179 900 zł. Zakup wersji silnikiem o mocy 228 KM i akumulatorem o pojemności 77,4 kWh (zasięg do 510 km) wiąże się z wydatkiem co najmniej 199 900 zł. Co ciekawe, 228-konny wariant z wyposażeniem GT-Line kosztuje o dwa tysiące złotych mniej niż 265-konne Sorento Prestige Line w wersji hybrydowej plug-in. Za EV6 GT – topową wersję sportowego crossovera z dwoma silnikami o łącznej mocy 585 KM – trzeba będzie zapłacić 281 900 zł.

Produkcja Kii EV6 rozpocznie się w lipcu, dostawy pierwszych egzemplarzy są planowane w czwartym kwartale 2021 r., ale auta zamawiać można już teraz. Topowe GT dostarczane będą od IV kwartału przyszłego roku. Ci, którzy zdecydują się na zakup crossovera do końca 2022 r., otrzymają bezpłatnie roczny abonament na ładowanie, który wraz z aplikacją Kia Charge zapewnia dostęp do ponad 218 tys. punktów ładowania na terenie Europy.