To jedna z najważniejszych dróg w zachodniej części Polski. Ekspresowa S11 połączy m.in. Kołobrzeg, Koszalin, Poznań i miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Cała trasa będzie liczyć prawie 620 km, obecnie kierowcy mogą korzystać z 220. Docelowo przejechanie samochodem osobowym znad morza do węzła Piekary Śląskie na połączeniu z autostradą A1 zajmie nieco ponad pięć godz.
Przeczytaj także: Nawet 1000 zł opłaty za nieznajomość zasady 10-15 m. Kierowcy wpadają cały czas
Ważny krok dla 22,7-kilometrowego odcinka S11
Złożono wniosek o wydanie decyzji ZRID dla odcinka drogi ekspresowej S11 między Siemianicami a Gotartowem – ostatniego fragmentu trasy pomiędzy Kępnem a obwodnicą Olesna. To kluczowy krok w przygotowaniach do realizacji tej inwestycji, obejmującej 22,7 km dwujezdniowej drogi.
W lipcu 2024 r. podpisano umowę na realizację tego odcinka. Projekt został już zakończony, co umożliwiło złożenie wniosku o decyzję ZRID do Wojewody Opolskiego. Po jej uzyskaniu wykonawca otrzyma plac budowy, a działania będą mogły wejść w fazę robót. Jednocześnie uruchomione zostaną procedury wypłaty odszkodowań dla osób, których nieruchomości zostaną objęte inwestycją.
Projekt obejmuje budowę dwupasmowej trasy, której znaczna część poprowadzona zostanie nowym śladem przez województwa wielkopolskie, łódzkie i opolskie. Droga będzie omijała miejscowości takie jak Gołkowice, Byczyna czy Krzywizna, by przy Gotartowie połączyć się z sąsiednim odcinkiem, prowadzącym do początku obwodnicy Olesna. Na trasie znajdzie się 14 obiektów inżynierskich, w tym przejścia dla zwierząt, oraz węzeł Byczyna.
Trzy kluczowe odcinki S11. GDDKiA podaje datę. Odległa?
Droga S11 pomiędzy Kępnem a Olesnem dzieli się na trzy odcinki realizacyjne:
- Kępno — Siemianice (12,5 km),
- Siemianice — Gotartów (22,7 km),
- Gotartów — początek obwodnicy Olesna (10,5 km).
Na całej długości przewidziano liczne obiekty inżynierskie, węzły drogowe oraz elementy ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu. Przebudowie poddane zostaną również instalacje techniczne, takie jak sieci wodociągowe i gazowe.
Na początku 2024 r. także dla pozostałych dwóch odcinków złożono wnioski o decyzje ZRID do wojewodów wielkopolskiego i opolskiego. Zakończenie wszystkich prac przewidziano na 2028 rok.