- Kierowca samochodu egzaminacyjnego WORD ruszył na migających czerwonych światłach i staranował opuszczane szlabany na przejeździe kolejowym
- Cała sytuacja wygląda absurdalnie i bardzo groźnie
- Komentujący pod filmem na kanale "STOP CHAM" są jednak podzieleni. Niektórzy wskazują, że kierowca musiał to zrobić, ponieważ błąd popełnił wcześniej
- Zachęcamy do oddawania głosów w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Wszystkie wykroczenia na przejazdach kolejowych są szczególnie groźnie. Samochód nie ma żadnych szans z rozpędzonym pociągiem. "Rozpędzony pociąg może mieć drogę hamowania równą nawet trzynastu boiskom piłkarskim. Różnica mas pomiędzy składem towarowym a samochodem osobowym jest taka, jak między pojazdem a puszką po napoju" - obrazowo wyjaśniają organizatorzy kampanii "Bezpieczny Przejazd". Stąd tak szeroko zakrojone kampanie społeczne i bardzo ostre kary, jakie wymierzane są kierowcom. Wciąż jednak nie wszyscy potrafią się odpowiednio zachować.
Przeczytaj także: To te światła włączają zasadę kąta prostego. Muszą się świecić czy migać? Kierowcy wpadają jeden po drugim
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoSTOP CHAM. Kierowca auta egzaminacyjnego WORD zachował się bardzo dziwnie
Auto egzaminacyjne Z PRAWA JAZDY wyłamuje szlaban i wjeżdża na przejazd kolejowy mimo zakazu wjazdu - widoczna sygnalizacja świetlna. Czy zaspał egzaminator?? - gdzie on był i od czego on jest (powinien zareagować!!!)???
- czytamy w opisie jednego z najnowszych filmów, które pojawiły się na popularnym na YouTube kanale "STOP CHAM", gdzie trafiają wyczyny polskich kierowców. Oburzenie nie może dziwić, bo cała sytuacja jest absurdalna i niezwykle groźna. Wydaje się, że samochód nie jechał. Stał. Jednak, kiedy szlabany zaczęły się opuszczać, światła migać, to kierowca... nagle ruszył i staranował szlabany. Wygląda to jakby zrobił to specjalnie.
Z drugiej strony wielu komentujących zwraca uwagę, że mogła to być dobra decyzja, ponieważ błąd popełniono wcześniej i trzeba było się ratować: "mi to wygląda ze jedzie zestawem z przyczepa i ciężarówka stał już za szlabanami a możliwości nie miał by cofać i podjęli decyzje jechać do przodu kosztem wyłamania rogatek. a sądnych w internecie nie brakuje", "Solówka z przyczepą, a co za tym idzie, gość stał przodem solówki, już za szlabanem, dlatego egzaminator pewnie podjął jedyną słuszną decyzję, jedź do przodu za przejazd i wyłam szlabany autem. Mieli siedzieć i czekać, czy pociąg pojedzie po torze bliżej nich i może zahaczy, a może nie zahaczy o przód auta?". Oceńcie sami:
Mandaty na przejazdach kolejowych są bardzo wysokie
Kierowcy grozi dwa tysiące zł mandatu (w przypadku recydywy cztery tysiące) i 15 punktów karnych, jeśli:
- wjedzie na przejazd kolejowy w momencie, gdy zapory są opuszczone, są właśnie opuszczane lub ich podnoszenie się nie zakończyło. Dlatego często mówi się o "zasadzie kąta prostego". Na przejazdy można wjeżdżać tylko, kiedy zapory są w pełni podniesione,
- wjedzie na przejazd kolejowy, gdy sygnalizator pokazuje czerwone światło,
- wjedzie na przejazd kolejowy, kiedy po jego drugiej stronie nie ma miejsca na kontynuowanie jazdy.