Auto Świat Wiadomości Aktualności Koniec VW Eosa i Sharana?

Koniec VW Eosa i Sharana?

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Wolfsburg zapowiada, że nie każdy obecnie produkowany model będzie miał następcę

Koniec VW Eosa i Sharana?
Auto Świat
Koniec VW Eosa i Sharana?

Niektóre nisze są tak małe, że aż nieopłacalne – powiedział szef VW Martin Winterkorn w wywiadzie dla niemieckiego tygodnika Spiegel. Największy producent aut w Europie już podczas salonu w Genewie zapowiadał weryfikacje swojego pordukcyjnego portfolio.

Oficjalnie Winterkorn nie chciał jednak zdradzać szczegółów. Najbardziej zagrożonym autem z palety jest produkowany w Portugalii kabriolet Eos, który najprawdopodobniej nie doczeka się następcy. Powód? Segment otwartych aut w Europie stale spada, za to małe samochody, kompakty i SUV-y są coraz popularniejsze. Do tego opracowywanie kabrioletów, wymagających wzmocnień karoserii i skomplikowanych mechanizmów dachu, jest drogie.

Pod znakiem zapytania stoi także następca Beetle'a oraz Sharana – dużego vana, który w poprzedniej genracji był produkowany wspólnie z Fordem. W zeszłym roku VW sprzedał 40 tys. Sharanów i mniej niż 8 tys. Eosów.

CZYTAJ WIĘCEJ:

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków