Auto Świat Wiadomości Aktualności Kościuszko znów chce zawojować świat

Kościuszko znów chce zawojować świat

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Samochodem Mitsubishi Lancer Evo X, obsługiwanym przez włoskiego tunera RalliArt Italy, załoga Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak będzie walczyć o podium w cyklu PWRC

Kościuszko znów chce zawojować świat
Auto Świat
Kościuszko znów chce zawojować świat

Sezon 2011 dla załogi LOTOS Dynamic Rally Team rozpocznie się od testów zaplanowanych na 3 marca br. w okolicach Parmy we Włoszech. Na kilkukilometrowym odcinku Michał będzie testował różne ustawienia zawieszenia. Będzie to także dobry moment na poznanie zespołu RalliArt Italy, który dwukrotnie zdobył tytuł Mistrza Świata w ramach PWRC w sezonie 2009 i 2010.

„Cieszę się bardzo, że w tym roku ponownie będziemy rywalizować na trasach Mistrzostw Świata. Czeka nas bardzo ciekawy sezon. Wystartujemy w najstarszej i najliczniej obsadzonej klasyfikacji - PWRC. Przed nami 6 startów na trzech kontynentach, ale także występ przed polską publicznością w Rajdzie Polski.” – powiedział Michał Kościuszko.

„Zapowiada się pasjonująca rywalizacja, a my nie zamierzamy pozostawać w tyle. W trzech rajdach wystartuje cała stawka PWRC, więc na pewno dużo będzie się działo. Mam nadzieję, że nasz samochód będzie sprawował się bez zarzutu, a nam pozostanie tylko walka o cenne sekundy i punkty.” – dodał Michał.

„PWRC to najstarsza seria w światowym czempionacie, ciesząca się ogromnym zainteresowaniem kierowców. Świadczy o tym fakt, że klasyfikacja PWRC jest obecnie najliczniej obsadzoną wśród wszystkich w WRC i liczy 18 załóg z całego globu. Z niecierpliwością czekam na rywalizację na trasach odcinków specjalnych w rajdach, z których większość znamy. Myślę, że nowy samochód i doświadczony zespół pomoże nam w walce o podium. Wierzę, że nasze występy przyniosą wiele radości zarówno kibicom, jak i naszym partnerom.” – powiedział Maciek Szczepaniak.

Start załogi na trasach Mistrzostw Świata rozpocznie się już 24 marca br. Rajdem Portugalii, rozgrywanym w pięknym turystycznym zakątku kraju – Algarve, gdzie odcinki przebiegają nieopodal malowniczego wybrzeża. Trasa rajdu wymaga perfekcyjnego przygotowania technicznego, a od załogi maksymalnego skoncentrowania i dobrych notatek.

Drugim rajdem, w którym wystartuje załoga LOTOS Dynamic Rally Team 26 maja br. będzie Rajd Argentyny. Rozgrywany w prowincji Cordoba łączy ze sobą wszystko, co można znaleźć na szutrowym rajdzie – kręte wyboiste drogi przeplatają się z szybkimi prostymi odcinkami. Charakterystyczne dla tego rajdu są także przeszkody wodne, pokonywane przy ogromnej prędkości.

W samym środku wakacji załoga pojedzie do Finlandii, kolebki Rajdowych Mistrzostw Świata. Tu można poczuć prawdziwą magię sportów samochodowych, niezwykle widowiskowe hopy, szybkie i wymagające oesy. Dzięki kibicom w trakcie trzech dni trwania rajdu Jyväskylä nie zasypia.

8 września br. Michał i Maciek po raz pierwszy wystartują w Australii, na wschodnim wybrzeżu w okolicy Brisbane. Poprzednie edycje rozgrywane w Australii znane były ze swojej wyjątkowej nawierzchni, charakteryzującej się milionami kulistych kamyczków.

Dwa ostatnie jesienne rajdy rozegrane zostaną w Europie – Rajd Hiszpanii i Rajd Wielkiej Brytanii. Pierwszy z nich w dniach 20-23 października br. odbędzie się na wybrzeżu w okolicy Costa Dorada, turystycznym regionie Katalonii słynnym ze swoich długich piaszczystych plaż. Rajd ten charakteryzuje się mieszaną nawierzchnią, tzn. przez pierwszą połowę rajdu kierowcy startują na szutrach, a podczas drugiej na asfalcie. Ostatnim rajdem, na którym zapewne zostanie wyłoniony zwycięzca w klasyfikacji PWRC, będzie Rajd Wielkiej Brytanii, rozgrywany w listopadzie. Jest to niezwykle trudny rajd, ze względu na warunki atmosferyczne typowe dla tej części Europy. Padający deszcz i wiejący wiar skutecznie utrudniają uzyskanie dobrych czasów podczas przejazdu przez odcinki biegnące wzdłuż walijskich lasów.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków