Eksperci z portali rankomat.pl i dobrymechanik.pl sprawdzili koszty ubezpieczenia i serwisu dla 20 najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. Z raportu wynika, że pomiędzy najdroższym w utrzymaniu BMW a najtańszą Dacią jest ponad 700 zł różnicy.

Ranking powstał na bazie kosztów serwisu oraz średniej ceny ubezpieczenia, jakie płacili kierowcy poszczególnych aut. W przypadku kosztów serwisu uwzględniono następujące usługi: wymiana filtra oleju z olejem, wymiana filtrów powietrza i paliwa, sprawdzenie, czy auto nie ma wycieków, kontrola stanu szyb, wycieraczek i dyszy spryskiwaczy, sprawdzenie układu hamulcowego, zawieszenia i układu kierowniczego, kontrola akumulatora z ewentualnym czyszczeniem, sprawdzenie poziomu oraz stopnia zużycia płynu hamulcowego i chłodniczego, kontrola elementów układu hamulcowego, sprawdzenie ciśnienia w oponach z jego uzupełnieniem oraz sprawdzenie ustawienia świateł i ich regulację.

Najtańsze w serwisowaniu są Dacie i Suzuki

W pierwszej kategorii zdecydowanie najtańsze w serwisowanie okazały się Dacia (853 zł) oraz Suzuki (896 zł). Za nimi uplasował się Seat (932 zł). Z kolei najbardziej kosztowne w obsłudze okazały się odpowiednio: Mercedes (1270 zł), BMW (1216 zł) i Volvo (1076 zł).

Ile kosztuje naprawa najczęściej ubezpieczanych aut

Między najtańszą Dacią a najdroższym w serwisie Mercedesem jest aż 364 zł różnicy. Warto też zauważyć, że po dodaniu kosztów ubezpieczenia OC, przeciętny właściciel Dacii płaci za cały pakiet rocznie tylko 1407 zł, czyli niewiele więcej niż sam koszt serwisu w przypadku Mercedesa.

Najdroższe OC dla właścicieli BMW

Definitywnie najdroższą marką w ubezpieczeniu jest BMW. Właściciele tych pojazdów za polisę OC płacą średnio 908 zł. Różnica między nim a drugą na liście Alfą Romeo wynosi 113 zł. Dla porównania za trzeciego w tabeli Mercedesa trzeba zapłacić 779 zł, czyli 16 zł mniej od Alfy. Na drugim końcu tabeli znajdują się Dacia, Suzuki i Skoda. Obowiązkowe ubezpieczenie dla tych aut kosztuje kolejno: 554 zł, 573 zł i 621 zł.

Marka pojazdu a cena OC w I kwartale 2020 r

Tu jednak trzeba pamiętać, że na wysokość składki największy wpływy ma nie samochód, ale kierowca i jego historia ubezpieczeniowa. Nie bez znaczenia pozostaje, że BMW jest jedną z ulubionych marek młodych kierowców, czyli tych, którzy za polisę OC płacą najwięcej. Wato też dodać, że BMW i Mercedesy mają znacznie większy wybór silników o dużych pojemnościach, których w Dacii nie znajdziemy w ogóle – to też ma spory wpływ na wysokość składki ubezpieczeniowej.