Jednym z ciekawszych jest panoramiczny system wizyjny – wykorzystuje zestaw kamer i czujników zamontowanych w RX-ie, pozwala nawet na... zobaczenie auta z góry.

Układ wykorzystuje m.in.czujniki i wyświetlacz układu parkowania, czujniki martwego pola oraz układ ostrzegający o ruchu poprzecznym za pojazdem.

Panoramiczny system wizyjny zbiera wszystkie dane z czujników i kamer i na tej podstawie tworzy obraz auta widzianego z góry. Pozwala to kierowcy bardzo precyzyjnie zaparkować lub poruszać się po wąskich ulicach.

Nowy Lexus RX ma także funkcję ostrzegania o niestabilności kierunku jazdy – nie jest to jednak znany z innych modeli system utrzymania pasa jezdni. W Lexusie RX układ monitoruje zachowanie kierowcy, wykrywa np. oznaki senności.

W przypadku stwierdzenia niezamierzonego zjeżdżania z pasa jezdni układ ostrzega kierowcę brzęczykiem, jednocześnie wyświetli komunikat na ekranie. Kierowca może ustawić czułość układu, w zależności od własnych preferencji.

Podobnie jak inne modele Lexusa, nowy RX ma także rozbudowany pakiet bezpieczeństwa nazwany Lexus Safety System+. Składa się on z kilku systemów elektronicznych, z których najważniejszy jest system zaawansowanej ochrony przedzderzeniowej.

Kamera i radar zamontowane w przedniej części samochodu wykrywają inne pojazdy oraz pieszych przed autem. Jeśli układ Lexus Safety System oszacuje, że może dojść do zderzenia, ostrzega akustycznie kierowcę oraz zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym (na wypadek nagłego, ostrego hamowania).

Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie (nie zwolni, nie zacznie hamować) układ sam uruchomi hamulce.

Radar zamontowany z przodu auta (w miejscu znaczka L) współdziała także z adaptacyjnym układem kontroli prędkości jazdy – to znany od lat system pozwalający uniknąć kolizji zarówno na autostradzie, jak i w mieście.

System automatycznie zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu z przodu. Kierowca może ustawić odległość autostradową (większą) lub miejską (mniejszą). W Lexusie RX system działa także przy bardzo małych prędkościach – jest to szczególnie przydatne podczas jazdy w korkach.

Układ adaptacyjnej kontroli prędkości jazdy współdziała z tempomatem – gdy przestrzeń przed autem robi się bezpieczna, auto automatycznie przyspiesza do zadanej prędkości.

Dodatkową funkcją układu Lexus Safert System+ jest automatyczne wyłączanie świateł drogowych w sytuacji, gdyby światła naszego pojazdy miały oślepić kierowcę nadjeżdżającego z naprzeciwka lub jadącego przed nami. Gdy sytuacja na drodze na to pozwala, światła są ponownie włączane.

Przydatnym układem (znanym od dawna i stosowanym w wielu modelach) jest system rozpoznawania znaków drogowych. Jest to szczególnie przydatne w przypadku znaków ograniczających prędkość.

Nowy Lexus RX zaprezentowany został we wrześniu 2015 r. na salonie we Frankfurcie. Międzynarodowa prezentacja przewidziana jest na koniec listopada 2015, a sprzedaż od grudnia.

Znamy już ceny Lexusa RX na polskim rynku. Wersja hybrydowa RX 450h o mocy 313 KM w wyposażeniu Elite do końca grudnia 2015 ma cenę promocyjną 309 tys. zł.

Wersja RX 200t o mocy 238 KM Elegance w tej samej promocji kosztuje 234 900 zł.

Najdroższa wersja wyposażeniowa RX 450h – Prestige kosztuje 394 900 zł.

Najdroższa wersja RX 200t została wyceniona na 333 900 zł.