Jeszcze jakiś czas temu na wynajem długoterminowy decydowały się przede wszystkim korporacje. Teraz z tego sposobu finansowania pojazdów coraz chętniej korzystają także mikroprzedsiębiorstwa oraz małe i średnie firmy. Z danych udostępnionych przez Arval Service Lease Polska wynika, że już ponad 20 proc. wynajmowanej floty użytkują najmniejsze i średnie firmy, a liczba aut wynajmowanych klientom indywidualnym oraz firmom o niewielkiej skali działalności przekroczyła 15 tys. sztuk.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Wśród wynajmowanych przez małe firmy pojazdów dominują te z silnikami benzynowymi. Ten rodzaj napędu ma aż 67 proc. użytkowanych aut. Na drugim miejscu uplasowały się zelektryfikowane wersje, tj. hybrydowe i w pełni elektryczne, których odsetek wynosi 16 proc. To o jeden punkt procentowy więcej niż w przypadku diesli (15 proc.), które jak zauważa w swoim komunikacie Arval, są w odwrocie.
O ile preferencje właścicieli firm związane z rosnącą popularnością wynajmu długoterminowego mogą mieć finansowe uzasadnienie, o tyle wybór poszczególnych marek jest z pewnością częściowo podyktowany własnym gustem. Top 10 marek najchętniej wybieranych przez klientów z segmentu mikro oraz małych i średnich przedsiębiorstw może być dużym zaskoczeniem, zważywszy na rejestracje samochodów w Polsce, wśród których niekwestionowanym liderem jest Toyota.
TOP 10 marek pojazdów najchętniej wybieranych przez klientów z segmentu mikroprzedsiębiorstw i MŚP:
- Kia;
2. Hyundai;
3. Mercedes-Benz;
4. BMW;
5. Toyota;
6. Audi;
7. Volvo;
8. Opel;
9. Peugeot;
10. Ford.