Auto Świat Wiadomości Aktualności Masz Mercedesa z lat 2010-2017? Sprawdź, czy nie musisz jechać do serwisu

Masz Mercedesa z lat 2010-2017? Sprawdź, czy nie musisz jechać do serwisu

Właściciele Mercedesów z lat 2010-2017 będą musieli zgłosić się do serwisu. Powodem jest akcja naprawcza dotycząca kilkunastu modeli tego niemieckiego producenta. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) ostrzega, że może w nich dojść do awarii wspomagania układu kierowniczego.

Mercedes ML
Zobacz galerię (10)
Mercedes
Mercedes ML

Gdyby sprawa dotyczyła modeli z lat 2000-2010, być może w niektórych przypadkach właściciele Mercedesów mogliby przeprowadzić dwie akcje naprawcze podczas jednej wizyty w serwisie. Niemiecki producent w krótkim czasie wzywa bowiem na inspekcję szereg modeli, ale z dwóch różnych powodów. O ile pierwsza akcja dotyczy możliwości odpadnięcia przesuwnego szklanego dachu i wiąże się z koniecznością wezwania nieco ponad 2 tys. pojazdów, druga zakrojona jest na wielokrotnie większą skalę.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

W ślad za informacją przesłaną przez producenta Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przekazał, że w niektórych modelach Mercedesa "aluminiowe śruby przekładni kierowniczej mogły ulec korozji pod wpływem wody rozpylonej w połączeniu ze wyjątkowymi warunkami na drodze, takimi jak szczególnie agresywne środki do usuwania lodu (sól drogowa)".

Sprawa dotyczy egzemplarzy wyprodukowanych od 14.04.2010 do 12.04.2017. Oto lista modeli, których właściciele mogą spodziewać się wezwania do serwisu:

  • ML/GL/GLE/GLS (BR 166);
  • GLE Coupé (BR 292);
  • CLS (BR 218);
  • GLC (BR 253);
  • GLK (BR 204);
  • Klasa C (BR 205);
  • Klasa E (BR 212, 213);
  • Klasa E Cabriolet/Coupé (BR 207, 238);
  • Klasa S (BR 222);
  • Klasa S Coupé/Cabriolet (BR 217).

UOKiK precyzuje, że zaawansowana korozja może negatywnie wpływać na trwałość śrub i ostatecznie doprowadzić do ich pęknięcia. Jeśli pękną wszystkie trzy śruby mocujące, Power-Pack może odłączyć się od przekładni kierowniczej, co doprowadzi do awarii wspomagania układu kierowniczego. Usterka zwiększa ryzyko wypadku i w Polsce dotyczy aż 16 tys. 621 pojazdów. Ich właściciele zostaną poinformowani o akcji i wezwani do serwisu w celu wymiany śrub przekładni kierowniczych.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków