Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Wiadomości > Aktualności > Poduszka powietrzna w BMW może być jak metalowy pocisk. Ponad 5,6 tys. aut z Polski powinno trafić do serwisów

Poduszka powietrzna w BMW może być jak metalowy pocisk. Ponad 5,6 tys. aut z Polski powinno trafić do serwisów

UOKiK poinformował o dużej kampanii serwisowej dotyczącej starszych samochodów marki BMW. W autach wyprodukowanych w Niemczech może wystąpić usterka zamieniająca poduszkę powietrzną kierowcy w metalowy pocisk. Akcją naprawczą objęto 5,6 tys. samochodów sprzedanych na polskim rynku.

Kabina BMW serii 5 F10Źródło: Auto Świat / Archiwum

Okazuje się, że fabryczna wada układu EGR to niejedyny problem trapiący właścicieli samochodów marki BMW. Oprócz olbrzymiej akcji naprawczej, którą dotyczy w sumie miliona pojazdów niemieckiego koncernu, firma z Monachium prowadzi równolegle inną kampanię serwisową. BMW poinformowało prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK), że chodzi o wadę poduszki powietrznej kierowcy.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Które modele BMW zostały objęte kampanią serwisową?

Problem dotyczy właściwie całej palety modelowej BMW sprzed kilku lat. W Polsce usterka poduszki powietrznej kierowcy może wystąpić w 5 tys. 617 egzemplarzach. Oto lista modeli, których właściciele mogą spodziewać się wezwania do serwisu:

  • seria 1 (F20 i F21);
  • seria 2 Coupe i Cabrio (F22 i F23);
  • seria 2 Active Tourer (F45);
  • seria 3 (F30 i F31);
  • seria 3 GT (F34);
  • M3 (F80);
  • seria 4 Coupe, Cabrio i GranCoupe (F32, F33 i F36);
  • M4 Coupe i Cabrio (F82 i F83);
  • seria 5 (F10 i F11);
  • seria 5 GT (F07);
  • seria 6 Cabrio, Coupe i GranCoupe (F12, F13 i F06);
  • X5 i X5M (F15 i F85);
  • X6 i X6M (F16 i F86).
Kabina BMW serii 1 F20
Kabina BMW serii 1 F20Źródło: Onet

Poduszka powietrzna kierowcy może zadziałać jak pocisk

To nie pierwsza kampania serwisowa związana z serią wadliwych poduszek powietrznych w starszych samochodach. Nie tak dawno z tego samego powodu wezwanie do ASO otrzymało 19 tys. 971 kierowców w Polsce jeżdżących Toyotą Avensis wyprodukowaną w Wielkiej Brytanii między 21 sierpnia 2002 r. i 24 kwietnia 2006 r.

Podobnie jak w japońskim samochodzie, tak też tutaj może dojść do rozerwania obudowy napełniacza. W skrajnie niebezpiecznej sytuacji taka poduszka zamienia się w pocisk – istnieje ryzyko, że fragmenty metalu rozerwą materiał i z impetem przedostaną się do kabiny pojazdu. Winna temu jest degradacja środka pirotechnicznego.

"Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami samochodów objętych kampanią oraz poinformuje o konieczności wizyty w warsztacie w celu wymiany poduszki" – wyjaśnił UOKiK.

Krzysztof Grabek
Krzysztof Grabek
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków