Auto Świat Wiadomości Aktualności Mazda 6 MY 2017 jesienią w Europie

Mazda 6 uchodzi za jeden z samochodów o najlepszych właściwościach jezdnych i dających najwięcej przyjemności z jazdy w swoim segmencie. Teraz marka znów podnosi poprzeczkę, wprowadzając jako pierwsza w Europie system G-Vectoring Control (GVC). GVC jest pierwszą z nowych technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS zapewniających zintegrowaną kontrolę pracy silnika, skrzyni biegów i zawieszenia.

System GVC zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy, korygując rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną oś samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół. Poprawia to właściwości trakcyjne samochodu, wzmacnia poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy, co przekłada się na mniejszą potrzebę nawet podświadomych korekt toru jazdy, a co za tym idzie - mniejsze zmęczenie prowadzeniem. GVC podnosi komfort jazdy, łagodząc zmiany sił działających na pojazd i ograniczając kołysanie nadwozia.

Oferta zespołów napędowych w Maździe 6 MY2017 obejmuje trzy silniki benzynowe SKYACTIV, w tym SKYACTIVG 2.0 o mocy 145 lub 165 KM oraz 192-konną jednostkę SKYACTIVG 2.5, a także dwa diesle SKYACTIVD 2.2 o mocy 150 i 175 KM. Silnikom towarzyszą przekładnie manualne lub automatyczne.

W silniku Diesla SKYACTIVD 2.2 z common-rail zastosowano trzy nowe systemy poprawiające elastyczność i ograniczające hałas jednostki napędowej: High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia; Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego; Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.

Wyciszeniu pracy silników towarzyszy kompleksowe udoskonalenie izolacji akustycznej. W najnowszej Maździe 6 zastosowano skuteczniejsze uszczelki, przyjęto mniejszą tolerancję dla szczelin między poszczególnymi elementami oraz zwiększono ilość materiału izolacyjnego w podwoziu, tylnej części konsoli, podsufitce i drzwiach. Laminowane szyby boczne z przodu dodatkowo tłumią szum wiatru.

Modyfikacje skoncentrowanego na kierowcy wnętrza to, między innymi, nowa stylistyka kierownicy, nowy wyświetlacz Head-up o zwiększonej rozdzielczości i pełnokolorowej grafice poprawiającej czytelność w różnym oświetleniu, a także nowy pełnokolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 4,6” w zestawie wskaźników ze wzbogaconą grafiką. W gamie kolorów nadwozia wprowadzono nowy odcień szarości Machine Grey.

Oprócz bogatego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego Mazda 6 MY2017 oferuje także pełną gamę technologii bezpieczeństwa czynnego iACTIVSENSE - jak nowy system rozpoznawania znaków drogowych, który rozpoznaje znak zakazu wjazdu, znaki ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości oraz zaawansowany system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). W systemie tym laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą, aby zwiększyć zakres prędkości, przy której możliwe jest wykrywanie obecności innych pojazdów.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków