Mazda 6 uchodzi za jeden z samochodów o najlepszych właściwościach jezdnych i dających najwięcej przyjemności z jazdy w swoim segmencie. Teraz marka znów podnosi poprzeczkę, wprowadzając jako pierwsza w Europie system G-Vectoring Control (GVC). GVC jest pierwszą z nowych technologii SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS zapewniających zintegrowaną kontrolę pracy silnika, skrzyni biegów i zawieszenia.

System GVC zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy, korygując rozkład nacisków pomiędzy przednią i tylną oś samochodu, aby zoptymalizować dociążenie poszczególnych kół. Poprawia to właściwości trakcyjne samochodu, wzmacnia poczucie pewności panowania nad pojazdem oraz zwiększa przyjemność z jazdy. Samochód reaguje w sposób bliższy intencjom kierowcy, co przekłada się na mniejszą potrzebę nawet podświadomych korekt toru jazdy, a co za tym idzie - mniejsze zmęczenie prowadzeniem. GVC podnosi komfort jazdy, łagodząc zmiany sił działających na pojazd i ograniczając kołysanie nadwozia.

Oferta zespołów napędowych w Maździe 6 MY2017 obejmuje trzy silniki benzynowe SKYACTIV, w tym SKYACTIVG 2.0 o mocy 145 lub 165 KM oraz 192-konną jednostkę SKYACTIVG 2.5, a także dwa diesle SKYACTIVD 2.2 o mocy 150 i 175 KM. Silnikom towarzyszą przekładnie manualne lub automatyczne.

W silniku Diesla SKYACTIVD 2.2 z common-rail zastosowano trzy nowe systemy poprawiające elastyczność i ograniczające hałas jednostki napędowej: High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia; Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego; Natural Sound Frequency Control steruje fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.

Wyciszeniu pracy silników towarzyszy kompleksowe udoskonalenie izolacji akustycznej. W najnowszej Maździe 6 zastosowano skuteczniejsze uszczelki, przyjęto mniejszą tolerancję dla szczelin między poszczególnymi elementami oraz zwiększono ilość materiału izolacyjnego w podwoziu, tylnej części konsoli, podsufitce i drzwiach. Laminowane szyby boczne z przodu dodatkowo tłumią szum wiatru.

Modyfikacje skoncentrowanego na kierowcy wnętrza to, między innymi, nowa stylistyka kierownicy, nowy wyświetlacz Head-up o zwiększonej rozdzielczości i pełnokolorowej grafice poprawiającej czytelność w różnym oświetleniu, a także nowy pełnokolorowy wyświetlacz informacyjny o przekątnej 4,6” w zestawie wskaźników ze wzbogaconą grafiką. W gamie kolorów nadwozia wprowadzono nowy odcień szarości Machine Grey.

Oprócz bogatego wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa biernego Mazda 6 MY2017 oferuje także pełną gamę technologii bezpieczeństwa czynnego iACTIVSENSE - jak nowy system rozpoznawania znaków drogowych, który rozpoznaje znak zakazu wjazdu, znaki ograniczenia prędkości i ostrzega kierowcę w przypadku przekroczenia dozwolonej prędkości oraz zaawansowany system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości (Advanced SCBS). W systemie tym laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą, aby zwiększyć zakres prędkości, przy której możliwe jest wykrywanie obecności innych pojazdów.