Pod koniec zeszłego roku Mercedes-AMG wypuścił limuzynę E 63 S 4MATIC+. Teraz przyszedł czas na wariant kombi. Pod maską obu modeli w tej specyfikacji pracuje czterolitrowy silnik V8 biturbo, generujący aż 612 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm i jest dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min.
Kombi z Allfalterbach jest nie tylko mocniejsze od Audi (o 7 KM), ale również szybsze – osiąga pierwszą „setkę” w 3,5 sekundy. Taki czas jest rekordem w tej klasie. RS6 Performance potrzebuje na taki sprint o 0,2 s więcej. Audi jest tylko (albo i aż) lepsze w kategorii prędkości maksymalnej – wygrywając 305 km/h do 290 km/h (Mercedes z dodatkowym pakietem kierowcy AMG).
Skupmy się teraz wyłącznie na nowej gwieździe, czyli wszechmocnym kombi Mercedesa. Jego potężny silnik współpracuje ze specjalnie przystosowaną do tego, 9-stopniową skrzynią biegów Speedshift MCT, którą po raz pierwszy połączono z mokrym sprzęgłem startowym (w miejsce przekładni hydrokinetycznej). O jak najlepszą trakcję dba seryjny napęd 4Matic+ z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego między osiami.
Specjalnie opracowano także zawieszenie samochodu. Sportowy układ AMG oparto na zawieszeniu pneumatycznym. Jego samopoziomowanie zapewnia lepszą stabilność i dynamikę w połączeniu z wysokim komfortem podróżowania. Możliwości szybkiej jazdy dodatkowo zwiększa blokada tylnego dyferencjału (tzw. szpera) (w E 63 S 4MATIC+ ma sterowanie elektroniczne).
Światowa premiera Mercedesa-AMG E S 63 4MATIC+ Kombi, w tym jego słabszej, 571-konnej wersji bez oznaczenia”S”, odbędzie się 7 marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Zamówienia na sportowe kombi będzie można składać już od kwietnia. Samochody trafią do dealerów marki w czerwcu.
3,5 s do "setki", a do tego w pełni funkcjonalne nadwozie kombi.
Czterolitrowy silnik V8 z dwiema turbosprężarkami twin-scroll generuje moc aż 612 KM!
"V-ósemkę" wyposażono w układ dezaktywacji cylindrów. Przy częściowym obciążeniu układ odłącza cylindry numer 2, 3, 5 i 8, dzięki temu obniżając zużycie paliwa.
Z daleka wygląda niepozornie, ale, jest mocniejszy nawet od Audi RS6 Performance!
Światowa premiera Mercedesa-AMG E S 63 4MATIC+ Kombi, w tym jego słabszej, 571-konnej wersji bez oznaczenia”S”, odbędzie się 7 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.
Zamówienia na sportowe kombi będzie można składać już od kwietnia. Samochody trafią do dealerów marki w czerwcu.