Klasa E bez twardego dachu zadebiutowała we wrześniu 1991 na salonie we Frankfurcie po 20-letniej przerwie – poprzedni model W111 (4-osobowy kabriolet) produkowany był do 1971 r. Kabriolet klasy E miał oznaczenie A124, zbudowano go na bazie modelu coupe, ale dla zapewnienia sztywności nadwozia i bezpieczeństwa wprowadzono ok. 1000 zmian. Składany dach klasy E cabrio waży 43 kg i składa się z 27 elementów. Po złożeniu w bagażniku zajmuje 80 litrów przestrzeni.
Produkcja klasy E cabrio rozpoczęła się w 1992 roku. Początkowo oferowano wersję 300 CE-24 z 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 220 KM. W latach 1992-93 powstało 6343 egzemplarzy tego modelu. W czerwcu 1993 r. przeprowadzono face lifting kabrioletu, wprowadzono także więcej wersji silnikowych.
Pojawił się wariant najsłabszy E200, z silnikiem 4-cylindrowym o mocy 136 KM. Oferowana była też wersja E220 z silnikiem 2,2 litra/150 KM. Występowały także wersje 6-cylindrowe: E320 z silnikiem 3,2/220 KM oraz topowa wersja AMG E36 z silnikiem 3,6/272 KM.
Mercedes klasy E cabrio produkowany był do 1997 roku – powstało niespełna 34 tys. tych modeli, z czego 15 380 z silnikami 4-cylindrowymi i 18 572 z motorami 6-cylindrowymi.
Dziś klasa E cabrio (A124) jest coraz bardziej cenionym i poszukiwanym klasykiem. Jej zaletą jest wysoka trwałość i niezawodność oraz oferowanie czterech pełnowymiarowych miejsc dla pasażerów. Można śmiało powiedzieć, że jest to rodzinny kabriolet.
Ile kosztuje Mercedes klasy E w wersji cabrio? Na rynku niemieckim wersja E200 cabrio wyceniana jest na 15 800 euro (68 tys. zł), wersja E 220 jest o tysiąc euro droższa, a poszukiwana przez kolekcjonerów odmiana 300 CE-24 kosztuje ok. 18 tys. euro (ok. 77 tys. zł). W rzeczywistości egzemplarze w bardzo dobrym stanie wyceniane są o 10-20 proc. drożej. Oferowane w Polsce Mercedesy klasy E cabrio wyceniane są na 80-100 tys. zł.