Na europejskich rynkach właśnie debiutuje nowa generacja Klasy A w wersji hatchback, tymczasem dla Chin przygotowano sedana, i to w wersji L z dłuższym o 6 cm rozstawem osi. Chińczycy nie są zbyt wysocy, ale lubują się w samochodach z większą ilością miejsca dla pasażerów siedzących na tylnej kanapie.
Rynek jest ogromny, więc Daimler postanowił dostosować Klasę A do jego specyfiki, wzorem większych modeli. W 2017 roku w Chinach sprzedano 610 ty. samochodów marek Mercedes-Benz i Smart, z czego ok. 430 tys. pojazdów wyprodukowano lokalnie. Tak też będzie z Klasą A L Sedan, która będzie wytwarzana przez Beijing Benz Automotive – spółkę joint venture utworzoną pomiędzy Daimlerem a BAIC Motor.
W Europie wariant L nie miałby racji bytu, więc kompaktowy sedan pozostanie kompaktowych rozmiarów. Jego premiery możemy spodziewać się w drugiej połowie tego roku. Ciekawe, czy zostanie utrzymana nazwa CLA.